| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Toyota Auris po faceliftingu

Toyota Auris po faceliftingu

Toyota Auris pojawiła się na rynku w 2007 roku, zastępując Corollę. W 2010 roku pojawiła się odswieżona wersja Aurisa.

Toyota Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód Toyoty Auris zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Toyoty Auris wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Zobacz też: Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd. Do gamy kolorystycznej Toyoty Auris dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz Toyoty Auris . Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

W gamie jednostek napędowych Toyoty Auris dostępne są teraz cztery motory – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4 400 obr./min.). W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6 l/100 km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3 l/100 km.

Silnik diesla 1,4 D-4D Toyoty zużywa średnio 4,7 l/100 km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90 KM, a maksymalny moment obrotowy 205 Nm (dostępny w przedziale 1 800-2 800 obr./min.).

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych jest silnik benzynowy o pojemności 1,33 l (101 KM) oraz silniki Diesla o pojemności 2.0 l (125KM). W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8 l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136 KM.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia

branżowa organizacja pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »