| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Tata Nano

Tata Nano

Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.

Nazwa Taty Nano, zaczerpnięta z greki, oznacza "mało". Auto w wersji podstawowej na rodzimych rynkach kosztowało faktycznie mało – 2 500 dolarów. Wersja dostosowana do potrzeb i przyzwyczajeń Europejczyka, wyposażona w ABS, poduszki powietrzne, koła z lekkich stopów będzie jednak znacznie droższa, przewiduje się, że sięgnie około 16 000 zł. Poważnie potraktowano również wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Konstrukcja modelu została wzmocniona, przeprojektowane zostały strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia. Szefem projektu Nano był Girish Wagh, nadzorował szef wizerunkowy Tata Motors Pierre Castinel, a bryłę auta projektowali specjaliści ze studia I.DE.A m.in. autor linii wielu przebojowych modeli, nasz rodak Justyn Norek.

Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 s. Źródłem napędu Tata Nano Europa jest silnik o mocy 40 kW / 115 Nm zasilany energią z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych ładowanych z napięcia 110-230 V, wyprodukowanych przez Mijlo A/S, norweską firmę zależną od Tata Motors Limited.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Tata Nano Europa w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie 2011 r, wersja napędzana silnikiem elektrycznym (Nano Europa EV) w 2013 r.

Pojemność silnika: brak danych
Typ silnika: rzędowy trzycylindrowy, czterosuwowy, umieszczony z tyłu, chłodzony cieczą
Moc maksymalna: brak danych
Moment obrotowy: brak danych
Długość: 3196 mm
Szerokość: 1570 mm
Wysokość: 1608 mm
Rozstaw osi: 2230 mm.
Średnica zawracania: 8,5 m
Masa własna: od 750 kg, ładowność 300 kg
Zużycie paliwa: 5 l/100 km
Prędkość maksymalna: 105 km/h

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.
Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »