| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowy Peugeot Bipper

Nowy Peugeot Bipper

Peugeot Bipper to auto dla profesjonalistów, doskonale radzące sobie w mieście.

Peugeot Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15). Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.

W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m. System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.

1,4 l benzyna – 75 KM
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1 360 cm3 osiągający moc 54 kW (≈ 75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest już przy 2 600 obr/min., a więc przy niskiej prędkości obrotowej, dzięki czemu idealnie się nadaje do jazdy po mieście.
Silnik sprzężony jest z ręczną 5-przełożeniową skrzynią biegów typu MA.

1,4 l HDi – 70 KM
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3, osiągający moc 50 kW (≈ 70 KM CEE) oraz moment 160 Nm przy 1 750 obr/min.

Cechą szczególną tego silnika jest silnie spłaszczona krzywa maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 2 750 obr/min., gwarantując dużą elastyczność eksploatacji.

Wraz z silnikiem 1,4 l HDi proponowane są dwa typy skrzyń biegów:
- Skrzynia ręczna 5-przełożeniowa typu MA,
- Skrzynia ręczna sterowana 5-przełożeniowa zwana BMP5, idealna do jazdy po mieście. Powstała na bazie skrzyni biegów MA, otrzymała wspomaganie elektrohydrauliczne, zapewniające płynną, elastyczną i niezwykle szybką zmianę biegów.

Dźwignia zmiany biegów, umieszczona na "stopie słonia", pozwala wybrać albo tryb ręczny (zmiana przełożeń za pomocą dźwigni), albo tryb sterowany, w którym kierowca nie zmienia biegów. Oprócz “odciążenia” kierowcy podczas jazdy po mieście, ręczna sterowana skrzynia biegów pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń.

Przedni zderzak otrzymał metalową belkę o wysokiej granicy elastyczności, przymocowaną do pochłaniaczy uderzenia, przykręconych do podłużnic. W przypadku uderzenia z małą prędkością zarówno belka, jak i pochłaniacze uderzenia zostają ściśnięte nie uszkadzając podłużnic. System ograniczników przeciwuderzenieniowych mocujących silnik do aluminiowej belki służy do realizacji strategii kontrolowanego zgniotu bloku przedniego, ograniczając możliwość jego penetracji do wnętrza wozu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Artowicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »