| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach.

FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 roku.

Zobacz też: Audi RS5

Przeniesienie mocy w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

Koła tylne i przednie w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Zobacz też: Corvette 2012 Centennial Edition - dla fanów wyścigów

Po otwarciu charakterystycznych, podobnych do skrzydeł drzwi, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ukazuje funkcjonalne wnętrze o rajdowym charakterze. Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję. Kolejnym wyróżnikiem są kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa oraz systemem HANS (Head and Neck Support – podparcie głowy i szyi). Centralny wyświetlacz znajduje się idealnie w polu widzenia kierowcy pokazując wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie. Wyścigowa kierownica o średnicy 330 mm z manetkami biegów pozwala z kolei na doskonałą kontrolę pojazdu.

Dodatkowe przełączniki w Mercedes-Benz SLS AMG GT3 znajdują się na konsoli centralnej. Dzięki nim kierowca może nie tylko uruchomić silnik AMG V8 lub dopasować kontrolę trakcji, ale także włączyć bieg wsteczny lub – w przypadku awarii – aktywować zintegrowany system gaśniczy. Regulacja hamulców znajduje się na tunelu rury reakcyjnej.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3 fot. Mercedes

Mercedes SLS AMG GT3: Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję fot. Mercedes
Mercedes SLS AMG GT3: Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję fot. Mercedes

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Premium English

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »