| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Hybrydowe auta koncepcyjne Hondy

Hybrydowe auta koncepcyjne Hondy

Wizję swych hybrydowych modeli Honda zaprezentowała na targach w Genewie. Zaprezentowała m.in. model EV, a także hybrydowy plug-in hybrid.

Oba eksponaty (EV i plug-in hybrid) stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Honda EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in anonsuje następną generację dwusilnikowych, hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.

Honda EV Concept ma spełniać codzienne potrzeby mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Jazz (w USA znana jako Honda Fit).

Zasięg modelu Honda EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4* (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego E-Drive, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z. Oprócz systemu E-Drive, w modelu EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów.

Oprócz pojazdu Honda EV Concept, na ekspozycji przygotowanej przez firmę Honda można będzie obejrzeć również prototyp stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Opracowane przez Hondę stanowisko ładowania pozwoli zajrzeć w przyszłość i przekonać się jak prosta i intuicyjna w obsłudze będzie kiedyś infrastruktura dla tych pojazdów.

Honda pokaże również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Zaprezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz – zależne od potrzeb – ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach dzięki silnikowi spalinowemu.

Zobacz też: Ford Mondeo czy Honda Accord?

System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala doładować akumulatory w czasie jazdy.

Obok dwóch konceptów, na stoisku Hondy pojawił się też Honda FCX Clarity, będący przykładem rozwiązania zapewniającego bezemisyjną mobilność. Pierwszy w historii, produkowany seryjnie samochód elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest już od 2008 roku leasingowany w Japonii i USA.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Honda Jazz EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. fot. Honda
Honda Jazz EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. fot. Honda

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Finansowanie dla firm - kredyty, leasing, faktoring.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »