| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Hybrydowe auta koncepcyjne Hondy

Hybrydowe auta koncepcyjne Hondy

Wizję swych hybrydowych modeli Honda zaprezentowała na targach w Genewie. Zaprezentowała m.in. model EV, a także hybrydowy plug-in hybrid.

Oba eksponaty (EV i plug-in hybrid) stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Honda EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in anonsuje następną generację dwusilnikowych, hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.

Honda EV Concept ma spełniać codzienne potrzeby mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Jazz (w USA znana jako Honda Fit).

Zasięg modelu Honda EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4* (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego E-Drive, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z. Oprócz systemu E-Drive, w modelu EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów.

Oprócz pojazdu Honda EV Concept, na ekspozycji przygotowanej przez firmę Honda można będzie obejrzeć również prototyp stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Opracowane przez Hondę stanowisko ładowania pozwoli zajrzeć w przyszłość i przekonać się jak prosta i intuicyjna w obsłudze będzie kiedyś infrastruktura dla tych pojazdów.

Honda pokaże również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Zaprezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz – zależne od potrzeb – ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach dzięki silnikowi spalinowemu.

Zobacz też: Ford Mondeo czy Honda Accord?

System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala doładować akumulatory w czasie jazdy.

Obok dwóch konceptów, na stoisku Hondy pojawił się też Honda FCX Clarity, będący przykładem rozwiązania zapewniającego bezemisyjną mobilność. Pierwszy w historii, produkowany seryjnie samochód elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest już od 2008 roku leasingowany w Japonii i USA.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Honda Jazz EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. fot. Honda
Honda Jazz EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. fot. Honda

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LeftHand

Firma LeftHand od ponad 15 lat istnieje na rynku oprogramowania księgowego na systemy Linux i Windows.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »