REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C-Zero

Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka fot. Citroen
Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka fot. Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka

Niewielki Citroen C-Zero został opracowany po to, aby ułatwić poruszanie się w mieście: rozmiary, szybkie ładowanie oraz zasięg pozwalający na codzienne poruszanie się w środowisku miejskim, a wszystko to w ciszy pozwalającej zapomnieć o miejskim gwarze.

REKLAMA

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Citroen wyprodukował już ponad 5 500 pojazdów elektrycznych. Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, Citroen C-Zero, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim produktem marki w segmencie samochodów elektrycznych. Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5000 euro.

W pełni elektryczny Citroen C-Zero jest wyposażony w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3 000 do 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2 000 obr/min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Silnik jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie 88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V. Akumulatory są litowo-jonowe.

Łatwe ładowanie i obsługa

Ładowanie akumulatorów Citroena C-Zero jest bardzo łatwe: wystarczy podłączyć przewód zasilający do gniazdka 220 V. Pełne doładowanie wymaga 6 godzin. Istnieje również możliwość szybkiego doładowania do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu gniazdka trójfazowego (400V).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa samochodu też jest prosta: wystarczy przekręcić kluczyk i sygnał dźwiękowy potwierdza, że samochód został uruchomiony. Citroen C-Zero prowadzi się jak każdy samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Klasyczny wskaźnik paliwa jest zastąpiony wskaźnikiem naładowania akumulatorów.

Zobacz też: MINI Cooper S Cabrio

Samochód oferuje 4 pełnowymiarowe siedzenia dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,55 mm oraz bagażnik o pojemności 166 litrów, zapewnia bezszelestną pracę i oferuje liczne elementy wyposażenia poprawiające komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wspomaganie układu kierowniczego, ABS, ASR, ESP, elektryczne szyby, 6 poduszek powietrznych, niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy oraz klimatyzacja to tylko najważniejsze spośród montowanych standardowo systemów w Citroenie C-Zero.

Małe wymiary zewnętrzne, a szczególnie długość wynosząca 3,48 m i średnica zawracania 9 m sprawiają, że C-Zero może z łatwością poruszać się w ruchu miejskim.

Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/h, 0-100 km/h w około 15 sekund, przyspieszenie 60-90 km/h w 6 sekund) Citroen C-Zero jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA