| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Cadillac STS

Cadillac STS

Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Zmian w Cadillacu STSie jest jednak o wiele więcej.

Silnik Northstar V8 SC zapewnia 595 Nm przy 3900 obr./min, o 168 NM więcej niż w wersji podstawowej. Moment obrotowy osiąga 90% swojej maksymalnej wartości w zakresie od 2200 do 6000 obr./min. Silnik Northstar V8 SC współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jest to najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek był stosowany w samochodach marki Cadillac. Podwozie modelu Cadillac STS-V zostało zoptymalizowane pod kątem właściwości jezdnych w każdych warunkach drogowych.

Próby przeprowadzano na torze testowym GM Milford Proving Ground, znajdującym się w okolicy słynnego toru wyścigowego Nürburgring Nordschleife w Niemczech. Niesamowite przeciążenia związane z rozpędzaniem, hamowaniem i jazdą w zakręcie wymagały zastosowania dodatkowych modyfikacji. Cadillac STS-V ma szersze opony (P255/45R18 przód, P275/40R19 tył), tarcze hamulcowe o większej średnicy, większe klocki hamulcowe i zaciski. Drążki reakcyjne i sprężyny zawieszenia są sztywniejsze. Układ kierowniczy charakteryzuje się mniejszym przełożeniem. Podwozie zostało ustawione tak, by sprostać wysokim osiągom samochodu. Kwestia komfortu zeszła tym razem na dalszy plan.

Dzięki charakterystycznej atrapie przedniej, wykonanej z siatki ze stali nierdzewnej, z logo firmy Cadillac, już na pierwszy rzut oka widać, że Cadillac STS-V należy do rodziny modeli V. Wizerunek samochodu uzupełnia spoiler i wloty powietrza znajdujące się w dolej części przedniego zderzaka. Ich zadaniem jest dostarczenie powietrza do tarcz hamulcowych. Aby pomieścić wzmocniony silnik V8, pokrywa silnika otrzymała nowy kształt. Wykonana została z materiału kompozytowego, a dzięki przetłoczeniom zyskała na sztywności.

Tył Cadillaca STS-V wyróżnia się wyższym i bardziej wysuniętym do tyłu spoilerem, który wytwarza dodatkową siłę dociskającą samochód do drogi. Spoiler stanowi też obudowę trzeciego światła stop i emblematu firmy. Dwie błyszczące rury wydechowe potwierdzają przynależność STS-V do grupy aut o wysokich osiągach. Nowe boczne wloty powietrza dopełniają całości. Duże, 10-ramienne lakierowane tarcze kół ze stopu aluminium o rozmiarach 8,5x18” – przód i 9,5x19” - tył, zapewniają skuteczne chłodzenie elementów układu hamulcowego, ukazując czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z logo serii V oraz duże tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 355/365 mm.

Górna i dolna część deski rozdzielczej pokryta jest ręcznie układaną skórą. Wytworne wnętrze modelu STS-V posiada wykończenia wykonane z jesionu, zdobiące środkową część deski rozdzielczej, konsolę środkową oraz panele we wszystkich drzwiach. Na desce rozdzielczej po stronie pasażera znajdują się elementy dekoracyjne z aluminium oraz kolorowy emblemat firmy Cadillac.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Cadillac STS fot. Cadillac
Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Cadillac STS fot. Cadillac

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Regulski

analityk DM TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »