| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Układ kierowniczy o przełożeniu 16,1 : 1 działa bardzo bezpośrednio; jego nisko umieszczona przekładania kierownicza wprowadza impulsy kierowane bezpośrednio do kół. Odpowiedź od nawierzchni drogi jest bardzo precyzyjna, wpływ siły napędowej i sił zakłócających praktycznie nie jest odczuwalny. Podczas jazdy na wprost układ kierowniczy jest dokładnie centrowany, co gwarantuje precyzyjne reakcje kół na impulsy kierownicy wokół położenia środkowego przekładni. Pompa wspomagania przekładni kierowniczej tłoczy zawsze tylko taką ilość oleju, jaka jest w danej chwili potrzebna - pozwala to obniżyć zużycie paliwa o około 0,1 litra/100 km.

Wersje silnikowe 3.0 TDI i 2.0 TFSI zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z układem servotronic, który dopasowuje swoje wspomaganie do prędkości jazdy. Duże części w zawieszeniu kół przednich wykonane są z lekkiego aluminium - wspornik silnika i osi przedniej, który w celu zwiększenia sztywności jest na sztywno przykręcony do przedniej części nadwozia, kozioł łożyskowy, który łączy górne wahacze z karoserią, zwrotnica i pięć wahaczy każdego koła.

Również stabilizator rurowy przyczynia się do redukcji ciężaru. Pięciowahaczowa oś przednia może przejmować oddzielnie siły wzdłużne i poprzeczne, które na nią działają: w kierunku poprzecznym jej łożyska są sztywne, co wspomaga sportową precyzję, natomiast w kierunku wzdłużnym łożyska reagują sprężyście miękko.

Konstrukcja osi tylnej w Audi A4 allroad quattro opiera się na koncepcji korygującej zbieżność osi tylnej Audi z wahaczami trapezowymi, która łączy zwartą budowę ze znakomitym komfortem i najlepszymi właściwościami jezdnymi. Wytrzymały szkielet osi tylnej stanowi wspornik osi ze stali, połączony z karoserią za pośrednictwem łożysk hydraulicznych.

Wahacze trapezowe, wsporniki kół, górne wahacze poprzeczne i drążki zbieżności wykonano z aluminium; stabilizator posiada przekrój rurowy. Sprężyny śrubowe są oparte bezpośrednio na wspornikach kół i umieszczone oddzielnie od amortyzatorów - dzięki temu mogą one jeszcze precyzyjniej reagować.

Wyższe położenie karoserii o 37 milimetrów w porównaniu z Audi A4 Avant zapewniają odpowiednio dopasowane amortyzatory. Audi A4 allroad quattro porusza się seryjnie na 17-calowych kołach z metali lekkich w stylizacji siedmioramiennej, z oponami w rozmiarze 225/55; na życzenie Audi dostarcza również koła zimowe o średnicy 17 cali. Oprócz tego do wyboru są koła 18-calowe w wersji pięcioramiennej i dziesięcioszprychowej, dostępne z oponami w rozmiarze 245/45. Wszystkie rodzaje kół współpracują z serynie montowanym systemem kontroli ciśnienia w oponach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »