| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Czterocylindrowy silnik potrafi pracować z bardzo dużym udziałem recyrkulacji dobrze schłodzonych spalin, co prowadzi do znacznego obniżenia emisji tlenków azotu. Dwulitrowy Diesel o pojemności skokowej 1.968 cm3 dostarcza na wał korbowy 350 Nm momentu obrotowego przy obrotach od 1.750 do 2.500 1/min. Dzięki dużej mocy 125 kW (170 KM) Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI przyspiesza w ciągu 8,9 sekundy do 100 km/h i dalej do maksymalnej prędkości 213 km/h. Średnio zadowala się konsumpcją 6,4 litra paliwa na 100 km.

Do niskiego zużycia paliwa przyczynia się intensywne zastosowanie nowych technologii z Modułowego Systemu Efektywności Audi - 2.0 TDI jak również 2.0 TFSI będą od lata 2009 wyposażone seryjnie od razu w trzy z nich.

Pierwszą stanowi wydajny system start-stop, który obniża zużycie paliwa o około 0,2 litra/100 km, co odpowiada redukcji okrągłych 5 gramów CO2/km. Przede wszystkim w ruchu miejskim system start-stop przynosi znaczne oszczędności. Gdy samochód zatrzyma się, dźwignia zmiany biegów znajdzie się w pozycji biegu neutralnego i kierowca zdejmie nogę z pedału sprzęgła, to system wyłączy silnik. Zostanie on ponownie uruchomiony, po wciśnięciu sprzęgła.

Zobacz też: Ambitne plany Audi

System start-stop w Audi A4 allroad quattro pracuje cicho, komfortowo i szybko: kiedy kierowca włącza bieg, silnik już ponownie pracuje na wolnych obrotach.Mocny akumulator gwarantuje działanie także przy niskich temperaturach; jedynie w fazie rozgrzewania silnika funkcja nie jest aktywna. Kierowca może w każdej chwili wyłączyć system za pomocą przycisku.

Drugą technologią efektywności jest system rekuperacji – zamienia on energię kinetyczną ruchu w fazach hamowania silnikiem i wybiegu samochodu na energię elektryczną, która jest czasowo magazynowana w akumulatorze. Kiedy samochód ponownie przyspiesza, akumulator oddaje energię, co pozwala odciążyć alternator.

W przypadku trzeciej technologii z Modułowego Systemu Efektywności chodzi o nowy komputer pokładowy z programem wspierania efektywności. Prezentuje on na wyświetlaczu zestawu wskaźników wszystkie dane, które są istotne dla zużycia paliwa. Program permanentnie nadzoruje pobór energii w samochodzie i pokazuje zapotrzebowanie prądowe ważniejszych odbiorników. W razie potrzeby daje wskazówki kierowcy - na przykład, aby zamknął szyby boczne, gdy pracuje układ klimatyzacji. Nowy system jest technologią, która sprawia kierowcy przyjemność i równocześnie przypomina mu o jego odpowiedzialności - ponieważ 30 procent zużycia paliwa zależy od niego.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Audi A4 allroad quattro fot. Audi
Audi A4 allroad quattro fot. Audi

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Ignaczak

Psycholog i mediator

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »