| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Również silnik TDI - technologia efektywności z największymi sukcesami na świecie - jest synonimem nowoczesnych i inteligentnych właściwości sportowych, za którymi stoi wysoki moment obrotowy, duża moc, znakomita kultura pracy i wyjątkowo niskie wartości zużycia paliwa. Audi już w 1989 wprowadziło na rynek technikę TDI i od tego czasu marka z czterema pierścieniami konsekwentnie buduje swoją przewagę. Samochód wyścigowy R10 TDI zademonstrował zwycięstwami w Le Mans, jaka moc tkwi w technologii TDI.

Najmocniejszą jednostką w palecie silników jest 3.0 TDI, sześciocylindrowy agregat V o 90 stopniowym kącie rozchylenia cylindrów. Jego kadłub został odlany z wermikularnego żeliwa grafitowego, materiału hightech, który łączy wysoką sztywność z niewielkim ciężarem. Intensywne i pracochłonne modyfikacje detali zmniejszyły tarcie wewnętrzne - na przykład gładzie cylindrowe są naświetlane laserem, co pozwoliło na zmniejszenie sił sprężystości pierścieni tłokowych i dalsze zwiększenie odporności na zużycie.

Układ wtryskowy Common Rail, pracujący z ciśnieniem systemowym 1.800 barów i błyskawicznie uruchamianymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, odpowiada za niezwykle precyzyjne przygotowanie mieszanki. Szybki silnik elektryczny przestawia łopatki kierujące w turbosprężarce, a chłodnica powietrza doładowującego osiąga bardzo wysoką sprawność termiczną. Diesel V6 wyróżnia się także dużą czystością spalin z bardzo małym udziałem tlenków azotu.

Silnik 3.0 TDI Audi A4 allroad quattro, o pojemności skokowej 2.967 cm3, wytwarza moc 176 kW (240 KM) i przy obrotach od 1.500 do 3.000 1/min przekazuje na wał korbowy 500 Nm momentu obrotowego - potężna fala, na której można dać się ponieść bez ograniczeń. 3,0 TDI współpracując z bardzo zaawansowaną technologicznie skrzynią biegów S tronic potrafi przyspieszyć Audi A4 allroad quattro w 6,4 sekundy do 100 km/h, a dopiero przy 236 km/h osiągana jest jego maksymalna prędkość jazdy. Trzylitrowy silnik zadawala się przeciętnym zużyciem 7,1 litra paliwa na 100 km. Tak jak wszystkie jednostki w ofercie jest już przygotowany do spełnienia normy emisji spalin Euro 5, i podobnie jak 2.0 TDI został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych.

W silniku 2.0 TDI, następcy najczęściej produkowanego diesla na świecie, układ Common Rail z ciśnieniem wtrysku 1.800 barów i czterema wtryskiwaczami piezoelektrycznymi odpowiada za wysoką kulturę pracy. Na każdy cykl pracy przypada do pięciu precyzyjnie modulowanych wtrysków paliwa. Dwa wałki wyrównoważające kompensują siły bezwładności drugiego rzędu. Przestawiane łopatki kierownicy w turbosprężarce, klapy zawirowania w kolektorze ssącym i specjalna geometria tłoków poprawiają napełnienie komór spalania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »