| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Również silnik TDI - technologia efektywności z największymi sukcesami na świecie - jest synonimem nowoczesnych i inteligentnych właściwości sportowych, za którymi stoi wysoki moment obrotowy, duża moc, znakomita kultura pracy i wyjątkowo niskie wartości zużycia paliwa. Audi już w 1989 wprowadziło na rynek technikę TDI i od tego czasu marka z czterema pierścieniami konsekwentnie buduje swoją przewagę. Samochód wyścigowy R10 TDI zademonstrował zwycięstwami w Le Mans, jaka moc tkwi w technologii TDI.

Najmocniejszą jednostką w palecie silników jest 3.0 TDI, sześciocylindrowy agregat V o 90 stopniowym kącie rozchylenia cylindrów. Jego kadłub został odlany z wermikularnego żeliwa grafitowego, materiału hightech, który łączy wysoką sztywność z niewielkim ciężarem. Intensywne i pracochłonne modyfikacje detali zmniejszyły tarcie wewnętrzne - na przykład gładzie cylindrowe są naświetlane laserem, co pozwoliło na zmniejszenie sił sprężystości pierścieni tłokowych i dalsze zwiększenie odporności na zużycie.

Układ wtryskowy Common Rail, pracujący z ciśnieniem systemowym 1.800 barów i błyskawicznie uruchamianymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, odpowiada za niezwykle precyzyjne przygotowanie mieszanki. Szybki silnik elektryczny przestawia łopatki kierujące w turbosprężarce, a chłodnica powietrza doładowującego osiąga bardzo wysoką sprawność termiczną. Diesel V6 wyróżnia się także dużą czystością spalin z bardzo małym udziałem tlenków azotu.

Silnik 3.0 TDI Audi A4 allroad quattro, o pojemności skokowej 2.967 cm3, wytwarza moc 176 kW (240 KM) i przy obrotach od 1.500 do 3.000 1/min przekazuje na wał korbowy 500 Nm momentu obrotowego - potężna fala, na której można dać się ponieść bez ograniczeń. 3,0 TDI współpracując z bardzo zaawansowaną technologicznie skrzynią biegów S tronic potrafi przyspieszyć Audi A4 allroad quattro w 6,4 sekundy do 100 km/h, a dopiero przy 236 km/h osiągana jest jego maksymalna prędkość jazdy. Trzylitrowy silnik zadawala się przeciętnym zużyciem 7,1 litra paliwa na 100 km. Tak jak wszystkie jednostki w ofercie jest już przygotowany do spełnienia normy emisji spalin Euro 5, i podobnie jak 2.0 TDI został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych.

W silniku 2.0 TDI, następcy najczęściej produkowanego diesla na świecie, układ Common Rail z ciśnieniem wtrysku 1.800 barów i czterema wtryskiwaczami piezoelektrycznymi odpowiada za wysoką kulturę pracy. Na każdy cykl pracy przypada do pięciu precyzyjnie modulowanych wtrysków paliwa. Dwa wałki wyrównoważające kompensują siły bezwładności drugiego rzędu. Przestawiane łopatki kierownicy w turbosprężarce, klapy zawirowania w kolektorze ssącym i specjalna geometria tłoków poprawiają napełnienie komór spalania.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Audi A4 allroad quattro fot. Audi
Audi A4 allroad quattro fot. Audi

Personel i Zarządzanie 4/201742.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grant Thornton

Grant Thornton to jedna z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »