| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Długi rozstaw osi Audi A4 allroad quattro pozwolił na uzyskanie optymalnej wygody dla pasażerów na tylnej kanapie. Uchwyty na kubki i duże schowki pozwalają na przewożenie butelek i innych przedmiotów potrzebnych w podróży. Opcjonalny pakiet schowków obejmuje dodatkowe kieszenie i siatki.

Dla przednich foteli można wybrać środkowy podłokietnik ze schowkiem i gniazdkiem 12V. Miękko tapicerowany podłokietnik przesuwa się do przodu i do tyłu oraz zmienia się ich wysokość.

Na początku sprzedaży Audi oferuje Audi A4 allroad quattro z trzema silnikami: jednym benzynowym i dwoma dieslami - wszystkie trzy posiadają wtrysk bezpośredni z turbodoładowaniem i pracują w systemie TFSI względnie TDI. Imponują dużą mocą, dynamicznym przyspieszeniem, spokojną pracą i niskim zużyciem paliwa.

Silnik 2.0 TFSI, który cztery razy z rzędu otrzymał od międzynarodowego jury ekspertów tytuł „engine of the year“, w swoim aktualnym stadium ewolucji wyposażony jest jednocześnie aż w trzy najnowocześniejsze technologie - system Audi valvelift, który zwiększa dynamikę przyspieszania dzięki zmiennemu sterowaniu skokiem zaworów wydechowych, bezpośredni wtrysk benzyny FSI oraz turbodoładowanie. Wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie już od lat stanowią w Audi zwycięski duet, co udowodnił samochód wyścigowy R8 swoimi triumfami w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i wieloma innymi zwycięstwami.

Również w silniku wielkoseryjnym tandem tego rozwiązania technicznego sprawdził się perfekcyjnie. Benzyna, wtryskiwana w 2.0 TFSI pod ciśnieniem 150 barów i poddana zawirowaniu przez specjalne klapy, obniża przez swoje odparowanie temperaturę komór spalania; rozwiązuje to stary problem techniki turbo - skłonność do spalania stukowego. Dzięki temu możliwe było zastosowanie wysokiego stopnia sprężania 9,6 : 1, z pozytywnym skutkiem dla wzrostu efektywności spalania.

Silnik 2.0 TFSI, który czerpie moc z pojemności skokowej 1.984 cm3, posiada jeszcze inne nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. Wszystkie części zostały dopracowane pod kątem redukcji tarcia, pompa oleju pracuje niezwykle efektywnie. Skrzynia korbowa waży niewiele więcej niż 30 kilogramów. Dwa wałki wyrównoważające przyczyniają się do wysokiej kultury pracy silnika; wałek rozrządu zaworów ssących daje się przestawiać o 60 stopni.

Turbosprężarka i jej chłodnica powietrza doładowującego zostały zoptymalizowane pod kątem spontanicznego zadziałania i wysokiej sprawności. Czterocylindrowy silnik przekazuje na wał korbowy 350 Nm momentu obrotowego przy obrotach od 1.500 do 4.200 1/min, jego maksymalna moc osiąga wartość 155 kW (211 KM). W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic potrafi on przyspieszyć Audi A4 allroad quattro w ciągu 6,9 sekundy do 100 km/h i dalej do maksymalnej prędkości 230 km/h; przeciętnie zużywa tylko 8,1 litra paliwa na 100 km.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wasilewski

Aplikant adwokacki w Izbie Warszawskiej. Absolwent Wydziału Prawa EWSPiA w Warszawie, uczelni afiliowanej przy instytucie nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk utworzonej we współpracy ze Zrzeszeniem Prawników Polskich oraz Międzynarodowym Instytutem Rozwoju Prawa w Rzymie.


Zostań ekspertem portalu Infor.pl »