| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi RS3 Sportback

Audi RS3 Sportback

Audi rozszerzyło swoją ofertę najszybszej serii RS o model bazujący na A3, czyli RS3 Sportback. Auto napędza pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem.

Sprężyny śrubowe i nowe amortyzatory odpowiadają za podparcie pionowe. Sportowe zawieszenie obniża nadwozie Audi RS3 Sportback o 25 milimetrów w porównaniu z A3. Nowy model porusza się seryjnie na aluminiowych, 19-calowych kołach z oponami 235/35 z przodu i 225/35 z tyłu. Seryjnie są to obręcze o wyglądzie szlifowanego na połysk tytanu, jako opcja dostępne są felgi czarne z czerwonym obrzeżem.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

Wentylowane tarcze hamulców mają średnicę 370 milimetrów z przodu i 310 milimetrów z tyłu. Przednie pierścienie cierne w celu maksymalnego odprowadzania ciepła są perforowane, drążone trzpienie łącza je z aluminiowymi piastami hamulców. Dociskane są czarnymi, błyszczącymi czterotłokowymi zaciskami z logo RS. System stabilizacji toru jazdy ESP posiada tryb sportowy i można go całkowicie wyłączyć.

RS 3 Sportback spontanicznie wchodzi w zakręty i pokonuje je szybko, stabilnie i swobodnie, prowadzone precyzyjnie przez swój czuły układ kierowniczy. Zakres graniczny leży ekstremalnie wysoko – łatwość opanowania auta uzupełnia sportowy charakter tego kompaktowego Audi.

Nowy najwyższy model z serii A3 już przy pierwszym spojrzeniu zdradza swój ogromny potencjał. Dolny spojler przedni, ciemnopopielata osłona chłodnicy Singleframe z otworami w kształcie rombów oraz wloty powietrza razem z reflektorami ksenonowymi „plus” decydują o jego wyjątkowym obliczu.

Patrząc z boku nie sposób nie zauważyć wysuniętych na zewnątrz przednich błotników z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK), wyraźnych listew na progach, obudów lusterek z matowego aluminium i dużego spojlera na krawędzi dachu. Błyszczący czarny wkład dyfuzora i dwie eliptyczne końcówki rur wydechowych z lewej strony nadają sportowy charakter tyłowi nadwozia. Logo RS 3 zdobi osłonę chłodnicy i pokrywę bagażnika.

Dynamiczny styl widać także we wnętrzu, utrzymanym w całości w czarnym kolorze i ozdobionym kilkoma znakami RS 3. Sportowe siedzenia pokryto skórą Feinnappa ze srebrnymi kontrastowymi szwami, dekoracyjne wstawki przypominają swoją powierzchnią lakier fortepianowy lub wykonane są w nowym stylu Aluminium Race, wielofunkcyjna kierownica sportowa jest spłaszczona u dołu. Dźwignia i wskaźniki mają specjalną stylistykę, system informacji kierowcy obejmuje wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz zegar mierzący czasy okrążeń.

Do seryjnego wyposażenia RS3 Sportback należy przycisk Sport, czujnik parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja, radio chorus oraz reflektory ksenonowe „plus” z diodowymi światłami dziennymi. Na życzenie Audi oferuje specjalne elementy – kubełkowe przednie fotele, reling dachowy z matowego aluminium i pakiety optyczne: „czerń” lub „matowe aluminium”. Do wyboru jest pięć standardowych kolorów lakierów i prawie nieograniczona paleta kolorów dobieranych indywidualnie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Kręcisz

Księgowa, ekonomistka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »