| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi RS3 Sportback

Audi RS3 Sportback

Audi rozszerzyło swoją ofertę najszybszej serii RS o model bazujący na A3, czyli RS3 Sportback. Auto napędza pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem.

Turbosprężarka z ciśnieniem doładowania do 1,2 bar, jest wyjątkowo duża; zamontowana za nią chłodnica powietrza doładowującego osiąga sprawność do 80%. Tak jak we wszystkich silnikach benzynowych z turbodoładowaniem, także w przypadku 2.5 TFSI Audi połączyło doładowanie z bezpośrednim wtryskiem FSI. Te dwie współpracujące technologie umożliwiają uzyskanie wysokiego sprężania 10,0:1 i dobrej sprawności.

Kompaktowa siedmiobiegowa przekładnia S tronic przekazuje moc pięciocylindrowego silnika. Jak wszystkie przekładnie dwusprzęgłowe, składa się ona z dwóch pojedynczych przekładni. Proces zmiany biegów następuje przez trwającą zaledwie kilka setnych sekundy zmianę sprzęgieł i przebiega bez wyczuwalnego przerywania siły ciągu. Siódmy bieg ma długie przełożenie obniżające zużycie paliwa.

Kierowca może używać siedmiobiegowej skrzyni S tronik w dwóch trybach automatycznych i jednym manualnym. W tym ostatnim przypadku biegi zmieniane są przełącznikami na kierownicy lub dźwignią. „Launch Control” umożliwia dynamiczne ruszanie z miejsca – z maksymalną mocą turbo i przy minimalnym poślizgu kół.

Stały napęd na wszystkie koła quattro przenosi moc Audi RS3 Sportback na drogę. Dba on o doskonałą trakcję, dynamikę i stabilność, pod względem których Audi RS3 Sportback znacznie przewyższa konkurencję. Jego centralnym elementem jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe, które w celu optymalnego rozdziału obciążeń osi zostało umieszczone na końcu wału kardana. W wnętrzu znajduje się zestaw tarczy pracujących w kąpieli olejowej.

Dzięki quattro siły napędowe mogą być rozdzielane na obie osie według potrzeb. W przypadku, gdy na jednej z osi wystąpi poślizg, elektryczna pompa błyskawicznie generuje wysokie ciśnienie oleju. Ciśnienie to płynnie dociska do siebie tarcze sprzęgła, które z kolei odpowiednio przenoszą momenty obrotowe. Dzięki wydajnemu zasobnikowi ciśnieniowemu proces ten trwa tylko kilka milisekund.

Sztywne nadwozie stanowi podstawę precyzyjnego zachowania na drodze realizowanego przez zawieszenie. Czterowahaczowa oś tylna - rozstaw kół 1.528 milimetrów – opiera się na ramie pomocniczej. Wahacze ze stali o wysokiej wytrzymałości przejmują oddzielnie siły podłużne i poprzeczne.

Zawieszenie przedniej osi, z rozszerzonym do 1.564 milimetrów rozstawem kół, to konstrukcja z kolumnami McPherson, również z oddzielnym wspornikiem osi. Istotne elementy tej konstrukcji wykonane zostały z aluminium. Zębatkowa przekładnia kierownicza dzięki swojemu elektromechanicznemu napędowi pracuje bardzo efektywnie, a jej przełożenie wynosi 16,2:1, czyli jest sportowo-bezpośrednie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »