| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Lancia Delta seria 1

Lancia Delta seria 1

Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja zaprezentowanej w 2008 roku Delty, zwaną też serią 0.

W nowej Lancii Delta zastosowano też system Driving Advisor. Jest to ważny element związany z bezpieczeństwem prewencyjnym, który uprzedza kierowcę o nieumyślnym zbliżeniu się do krawędzi drogi. System jest aktywny, gdy samochód porusza się z prędkością 65-180 km/h - w sytuacji potencjalnego zagrożenia wysyła na koło kierownicy sygnał, zwracając tym uwagę kierowcy na przekroczenie linii rozdzielającej pasy.

System Driving Advisor ma za zadanie zapobiec sytuacjom związanym z chwilową nieuwagą kierowcy. Sygnał w postaci momentu przenoszonego na kierownicę nie tylko wskazuje na przekroczenie linii bocznej, ale jednocześnie dostarcza wskazówki, jaki skręt należy wykonać, aby przywrócić pojazd na środek pasa drogi. System dokonuje zatem interwencji i koryguje kierunek jazdy. Kierowca jednak zachowuje pełną kontrolę nad prowadzeniem pojazdu i zawsze może przeciwstawić się momentowi na kierownicy, jeśli uzna to za stosowne.

Urządzenie Blue&Me jest bardzo łatwe w obsłudze - pozwala na rozmowy telefoniczne i słuchanie muzyki w sposób prosty i bezpieczny w trakcie prowadzenia samochodu. Dzięki technologii Bluetooth stwarza możliwość komunikowania się z samochodu ze światem zewnętrznym poprzez własne urządzenia (np. telefony komórkowe, tablety, palmtopy).

Po podłączeniu do portu USB dowolnego urządzenia cyfrowego można godzinami słuchać muzyki w formacie MP3, WMA i WAV zapisanej w telefonie komórkowym, na odtwarzaczach MP3 lub w pamięci flash na USB. Poza tym dla lepszej kompatybilności z własnym iPodem czy iPhonem, w nowej Lancii Delta można odsłuchać utworów w formacie AAC (pod warunkiem, że są wolne od praw cyfrowych DRM i zapisano je na dysku twardym). Praktyczna wtyczka aux-in pozwala kierowcy i pasażerom na łatwe podłączenie dowolnego urządzenia audio.

Poprzez elektroniczną kontrolę amortyzatorów w czasie rzeczywistym, Reactive Suspension System pozwala na zmniejszenie niepożądanych ruchów nadwozia samochodu w każdych warunkach jazdy, gwarantując tym samym najwyższy stopień bezpieczeństwa, komfort i poprawia właściwości prowadzenia samochodu. Dzięki odpowiednim czujnikom system analizuje nawierzchnię jezdni, a następnie dobiera na tej podstawie najbardziej właściwe zasady kontroli.

Nowa Lancia Delta posiada Absolute Handling System (nowocześniejszą wersję ESP). Jest to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Absolute Handling System wspiera kierowcę w opanowaniu samochodu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika.

Zobacz też: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

Specjalista stosowania prawa w internecie i PM Project Manager

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »