| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

SAABy 9-3 Griffin otrzymały nowe silniki, zmodyfikowano też nadwozie i wnętrze.

Cztery modele 9-3 SportSedan, SportKombi, Kabriolet i 9-3 X w wersji Griffin wyróżniają się między innymi nowymi przednimi zderzakami, charakterystycznymi dla Saaba reflektorami w formie „brył lodu” oraz oznaczeniem „Griffin” na przednich błotnikach. W środku zmodernizowano tablicę przyrządów, odświeżono materiały wykończeniowe kabiny i tapicerki. Oferowane są dwa nowe poziomy wyposażenia – Griffin i Aero Griffin.

Pod maską SAAB znajdziemy nowe 2-litrowe silniki benzynowe o mocach 163 KM i 220 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu i turbosprężarką typu „twin-scroll”. Spalanie i poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym zostały zmniejszone o 4% we wszystkich wersjach jednostek.

Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i

Nowe benzynowe jednostki napędowe dołączyły do już wcześniej oferowanych turbodiesli 1.9 TTiD o mocach 130/160/180 KM, z których najmocniejszy w wersji SportSedan osiąga rekordowo niski w swojej klasie poziom emisji CO2 w stosunku do mocy, zaledwie 119 g/km. Dalsza modernizacja pozwoliła na uzyskanie takiego samego wyniku również dla wersji SportKombi z tym silnikiem, przy równie imponującym poziomie spalania w cyklu mieszanym wynoszącym 4,5 l/100 km.

Jednostki benzynowe są również dostępne w wersji BioPower przystosowanej do spalania bioetanolu (E85), a sześciobiegowe skrzynie biegów są teraz standardem we wszystkich wersjach silnikowych.

Gama 9-3 Griffin przejęła reflektory w formie „brył lodu” wprowadzone w modelu 9-5. Inspirowane koncepcyjnym modelem Aero X, charakterystyczne światła w ciągu dnia wydają się delikatnie niebiesko-zielone. Osłona chłodnicy otrzymała bardziej wyrazisty chromowany pas w kształcie skrzydła z napisem „Saab” – to kolejny element zaadaptowany z modelu 9-5.

Na nowo ukształtowane przednie zderzaki zawierają głęboki trapezoidalny wlot powietrza wykończony czarnym ożebrowaniem lub siatką w wersjach Aero. Na przednich błotnikach umieszczony został emblemat „Griffin”.

Zobacz też: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera

Z tyłu napis „Saab” zastąpił na chromowanym pasie okrągły znak firmowy, a wszystkie wersje modelu SportSedan otrzymały spojler na pokrywie bagażnika. Standardem są 16-calowe koła ze stopów lekkich, lub 17-calowe dla wersji Aero i wersjach z układem XWD. Oferowane są także nowe wzory felg 17- i 18-calowych.

Wnętrze kabiny zostało zmodyfikowane. Panele ozdobne na środkowej konsoli, drzwiach i schowku pasażera otrzymały metaliczne wykończenie, które jest teraz również dostępne na desce rozdzielczej, wokół wskaźników. We wnętrzu wersji Aero wszystkie te elementy wykonane są z tworzywa imitującego włókno szklane. Jako opcja w obu wersjach oferowane jest wykończenie imitujące szczotkowane aluminium.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Zmodyfikowana gama modelowa SAABa 9-3 fot. SAAB
Zmodyfikowana gama modelowa SAABa 9-3 fot. SAAB

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kozak

Redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »