| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

SAABy 9-3 Griffin otrzymały nowe silniki, zmodyfikowano też nadwozie i wnętrze.

Cztery modele 9-3 SportSedan, SportKombi, Kabriolet i 9-3 X w wersji Griffin wyróżniają się między innymi nowymi przednimi zderzakami, charakterystycznymi dla Saaba reflektorami w formie „brył lodu” oraz oznaczeniem „Griffin” na przednich błotnikach. W środku zmodernizowano tablicę przyrządów, odświeżono materiały wykończeniowe kabiny i tapicerki. Oferowane są dwa nowe poziomy wyposażenia – Griffin i Aero Griffin.

Pod maską SAAB znajdziemy nowe 2-litrowe silniki benzynowe o mocach 163 KM i 220 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu i turbosprężarką typu „twin-scroll”. Spalanie i poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym zostały zmniejszone o 4% we wszystkich wersjach jednostek.

Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i

Nowe benzynowe jednostki napędowe dołączyły do już wcześniej oferowanych turbodiesli 1.9 TTiD o mocach 130/160/180 KM, z których najmocniejszy w wersji SportSedan osiąga rekordowo niski w swojej klasie poziom emisji CO2 w stosunku do mocy, zaledwie 119 g/km. Dalsza modernizacja pozwoliła na uzyskanie takiego samego wyniku również dla wersji SportKombi z tym silnikiem, przy równie imponującym poziomie spalania w cyklu mieszanym wynoszącym 4,5 l/100 km.

Jednostki benzynowe są również dostępne w wersji BioPower przystosowanej do spalania bioetanolu (E85), a sześciobiegowe skrzynie biegów są teraz standardem we wszystkich wersjach silnikowych.

Gama 9-3 Griffin przejęła reflektory w formie „brył lodu” wprowadzone w modelu 9-5. Inspirowane koncepcyjnym modelem Aero X, charakterystyczne światła w ciągu dnia wydają się delikatnie niebiesko-zielone. Osłona chłodnicy otrzymała bardziej wyrazisty chromowany pas w kształcie skrzydła z napisem „Saab” – to kolejny element zaadaptowany z modelu 9-5.

Na nowo ukształtowane przednie zderzaki zawierają głęboki trapezoidalny wlot powietrza wykończony czarnym ożebrowaniem lub siatką w wersjach Aero. Na przednich błotnikach umieszczony został emblemat „Griffin”.

Zobacz też: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera

Z tyłu napis „Saab” zastąpił na chromowanym pasie okrągły znak firmowy, a wszystkie wersje modelu SportSedan otrzymały spojler na pokrywie bagażnika. Standardem są 16-calowe koła ze stopów lekkich, lub 17-calowe dla wersji Aero i wersjach z układem XWD. Oferowane są także nowe wzory felg 17- i 18-calowych.

Wnętrze kabiny zostało zmodyfikowane. Panele ozdobne na środkowej konsoli, drzwiach i schowku pasażera otrzymały metaliczne wykończenie, które jest teraz również dostępne na desce rozdzielczej, wokół wskaźników. We wnętrzu wersji Aero wszystkie te elementy wykonane są z tworzywa imitującego włókno szklane. Jako opcja w obu wersjach oferowane jest wykończenie imitujące szczotkowane aluminium.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Nowicki

Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »