| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Nowy Focus wyposażony został w pełen pakiet układów zwiększających czynne i bierne bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Wiele z tych rozwiązań znalazło się w ofercie Forda pierwszy raz.

80 testów zderzeniowych i 2500 symulacji komputerowych zostało przeprowadzonych, by uczynić nowego Focusa pojazdem możliwie najbezpieczniejszym i zminimalizować ryzyko kolizji oraz jej ewentualne skutki. Jak twierdzą producenci, udało się spełnić najwyższe światowe standardy bezpieczeństwa w segmencie.

Inteligentny IPS

Rozbudowany inteligentny system bezpieczeństwa Forda (IPS) łączy zoptymalizowaną wzmocnioną strukturę nadwozia z najnowszymi rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo bierne. Zadaniem układu jest maksymalne pochłanianie energii podczas zderzenia i współdziałanie z systemami bezpieczeństwa w pojeździe w celu ochrony pasażerów.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

W skład systemu wchodzą między innymi poduszki powietrzne. Jak twierdzi Gunnar Herrmann, dyrektor odpowiedzialny za globalny pion pojazdów kompaktowych Forda, w ich konstrukcji wykorzystano maksymalnie innowacyjne technologie, gwarantujące większe bezpieczeństwo przy zmniejszonym ryzyku urazów.

IPS obejmuje więc przednie poduszki powietrzne i poduszki typu 3D chroniące okolice klatki piersiowej kierowcy. Zastosowanie zakrzywionych mocowań w dolnej sekcji poduszki nowego typu minimalizuje wpływ jej uderzenia w okolicach klatki piersiowej i żeber. Rozwiązanie to szczególnie pomoże chronić kierowców starszych i w konsekwencji bardziej narażonych na urazy.

Zmodyfikowana została także konstrukcja poduszek pasażerskich w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Zastosowano w niej technologię adaptacyjnego dostosowywania napełnienia, zmniejszającą ryzyko urazów dzięki odprowadzaniu podczas zderzenia części gazu z wnętrza poduszki przez boczny otwór wentylacyjny.

Bezpieczni pasażerowie

Uzupełnieniem systemu IPS są zoptymalizowane elementy wyposażenia zwiększające bezpieczeństwo w przedziale pasażerskim. Wśród nich kluczową rolę odgrywa kolumna kierownicy Forda usuwająca się poziomo w bok podczas wypadku i zmniejszająca obciążenia działające na głowę i klatkę piersiową kierowcy w razie zderzenia czołowego z dużą prędkością.

Zmieniono także konstrukcję tablicy rozdzielczej, która zapewnia optymalną podatność podczas zderzenia, chroniąc w razie zetknięcia nogi pasażerów. Przednie fotele zostały natomiast wyposażone w bardziej efektywne napinacze w zwijaczach, zwiększające wciągnięcie pasa, a także ograniczniki siły naprężenia pasów.

System zapobiegania kolizjom

Nowy Focus to pierwszy samochód marki Ford wyposażony w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach. Pomaga on uniknąć najechania na tył pojazdu stojącego z przodu, co zdarza się bardzo często podczas przejazdów przez zatłoczone skrzyżowania, ronda, oraz w trakcie jazdy w korku.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Focus wyposażony został w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, fot. Ford
Focus wyposażony został w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, fot. Ford

Wiele rozwiązań znalazło się w ofercie Forda po raz pierwszy, fot. Ford
Wiele rozwiązań znalazło się w ofercie Forda po raz pierwszy, fot. Ford

Nowy Focus wyposażony został w cała gamę systemów bezpiczeństwa, fot. Ford
Nowy Focus wyposażony został w cała gamę systemów bezpiczeństwa, fot. Ford

Do innowacyjnych rozwiązań należy między innymi konstrukcja poduszek powietrznych, fot. Ford
Do innowacyjnych rozwiązań należy między innymi konstrukcja poduszek powietrznych, fot. Ford

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Słomka

Doradca podatkowy nr wpisu 09900, prawnik, zatrudniona w Instytucie Studiów Podatkowych na stanowisku konsultanta podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »