| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Nowy Focus wyposażony został w pełen pakiet układów zwiększających czynne i bierne bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Wiele z tych rozwiązań znalazło się w ofercie Forda pierwszy raz.

By zapobiec popularnym w ruchu miejskim kolizjom, którego mogą się okazać bardzo kosztowne w skutkach, system wykrywa obiekty znajdujące się przed samochodem za pomocą skierowanego do przodu lasera na podczerwień zamontowanego obok lusterka wstecznego. Dzięki nieustannemu monitorowaniu (100 razy na sekundę) odległości do pojazdu z przodu i prędkości zbliżania się do niego, system może oszacować ryzyko kolizji. W sytuacji ryzykownej następuje wstępne uruchomienie hamulców. Jeśli kierowca nie reaguje, system sam hamuje, by uniknąć zderzenia.

System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach zostaje aktywowany przy prędkości poniżej 30 km/h. Pełne uniknięcie kolizji dzięki pracy tego systemu jest możliwe, gdy różnica prędkości względnych obu pojazdów jest mniejsza niż 15 km/h.

Systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne

By pomóc kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem i uniknąć wypadków, nowy Ford Focus wyposażony został w całą serię układów zwiększających bezpieczeństwo czynne. Część z nich należy już do standardów wyposażenia dla aut tego typu, inne są autorskimi, nowoczesnymi rozwiązaniami Forda, które po raz pierwszy trafiły do oferty tej marki. 

Zobacz też: Chevrolet Volt przeszedł testy zderzeniowe

Nowoczesny elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) wykorzystuje inteligentną logikę do monitorowania stanu samochodu i dokonywania w razie potrzeby interwencji, często nawet niewyczuwalnych dla kierowcy. Obejmuje on następujące systemy:

  • Układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozkładem sił hamowania (EBD) i układem regulacji stabilności ruchu podczas hamowania na zakręcie (CBC)
  • Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA), funkcję wstępnego elektronicznego włączenia hamulców (EBP) i ostrzeżenie o hamowaniu awaryjnym
  • Układ kontroli przyczepności kół napędzanych (TCS) składający się z układu kontroli przyczepności sterowanego silnikiem (ETCS) i funkcji przyhamowania koła tracącego przyczepność (BLD)
  • Funkcję hydraulicznego zwiększania ciśnienia hamowania tylnych kół (HRB)
  • Układ kontroli hamowania silnikiem (EDC)
  • Układ poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
  • Układ ułatwiający ruszanie pod górę
  • Układ stabilizacji toru jazdy przyczepy
reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Focus wyposażony został w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, fot. Ford
Focus wyposażony został w system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, fot. Ford

Wiele rozwiązań znalazło się w ofercie Forda po raz pierwszy, fot. Ford
Wiele rozwiązań znalazło się w ofercie Forda po raz pierwszy, fot. Ford

Nowy Focus wyposażony został w cała gamę systemów bezpiczeństwa, fot. Ford
Nowy Focus wyposażony został w cała gamę systemów bezpiczeństwa, fot. Ford

Do innowacyjnych rozwiązań należy między innymi konstrukcja poduszek powietrznych, fot. Ford
Do innowacyjnych rozwiązań należy między innymi konstrukcja poduszek powietrznych, fot. Ford

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA

Założony w 1919 roku Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants) jest czołową i jednocześnie największą organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej, liczącą ponad 227 000 członków i studentów w 179 krajach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »