| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

Garbus, Beetle, Vocho, Coccinelle, Fusa, Maggiolino - takie nazwy nosił na różnych kontynentach mały Volkswagen, wyprodukowany do dziś w ilości 21,5 miliona sztuk. Teraz Volkswagen dopisuje kolejny rozdział do historii jednego z najsłynniejszych samochodów świata. Nowy Garbus miał transkontynentalną premierę – samochód zaprezentowano równocześnie w Szanghaju, Berlinie i Nowym Jorku.

W 1998 roku pojawił się New Beetle, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Teraz z nazwy znika "New" i pozostaje "Beetle". VW Beetle.

Rok 2011 przynosi trzecią już generację słynnego Volkswagena. Auto nie zrywa ze swoimi korzeniami, nadal pozostając jedną z najlepiej rozpoznawalnych sylwetek w historii. Styliści pod wodzą Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa położyli duży nacisk na dynamiczne proporcje, które połączone z najnowszymi technologiami kształtują najnowszy model, będący jednocześnie ukłonem w stronę designu pierwotnego Garbusa, który stał się zalążkiem całego koncernu.

Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK

Nowa dynamika sylwetki uzyskana dzięki wydłużeniu maski i cofnięciu przedniej szyby nadaje autu sportowego charakteru. Linia dachu jest wyraźnie bardziej płaska i nawiązuje do zaprezentowanego w 2005 roku w Detroit studyjnego modelu Ragster. Auto zyskało na charakterze i można śmiało powiedzieć, że stało się bardziej męskie, wcześniejszy model o bardziej kobiecym charakterze.

Samochód urósł w stosunku do poprzednika, jest dłuższy o 15 cm, szerszy o 8 cm, zwiększony został również rozstaw osi. Całość za sprawą poziomego układu zderzaka, wotów powietrza i stylistyce tylnych świateł wyraźnie nawiązuje do najnowszego DNA marki.

Oszczędność przede wszystkim

VW Beetle z silnikiem 1.6 TDI, będzie spalał średnio zaledwie 4.3 litra ropy na 100 km. Na rynkach takich jak Azja, Australia, Europa i Nowa Zelandia, Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem.

Silniki TSI o mocach od 105 KM, przez 160 KM aż do 200 KM mają zapewniać świetne osiągi przy rekordowo niskim spalaniu. Mocniejszy diesel o pojemności 2 litrów będzie dysponował mocą 140 KM.

Najoszczędniejszym modelem z silnikiem benzynowym będzie rozwijający prędkość 180 km/h, 1.2 TSI o mocy 105 KM z technologią BlueMotion (m.in. system Start-Stop i rekuperacja). W jego przypadku zużycie paliwa wynosi średnio 5,5 l/100 km. Wszystkie silniki, opcjonalnie będą dostępne, z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Indywidualizacja Beetle'a

Auto będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Beetle, Design i Sport. Lista obejmie m. in panoramiczny dach, reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła do jazdy dziennej.

Nie zabraknie również systemów multimedialnych: nawigacji, seryjnego systemu audio (8 głośników) a dla wymagających zestawu Audio Premium, sygnowanego przez firmę Fender. Producenta, na którego sprzęcie grali Jimi Hendrix czy Eric Clapton.

Volkswagen powraca do pomysłu schowka na rękawiczki. Podobnie jak w pierwszych Garbusach, najnowszy model ma wbudowany w pokrywę kokpitu schowek na rękawiczki.

Zobacz też: Nowy Opel Calibra

W standardzie nowy Garbus otrzyma 6 poduszek powietrznych i system ESP. Najmocniejsze jednostki benzynowe będą wyposażone w blokadę mechanizmu różnicowego. Właściciele będą mieli do dyspozycji 310 litrów przestrzeni bagażowej.

Auto do sprzedaży w Europie wejdzie na przełomie października i listopada 2011 roku.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

W Europie klienci będą mieli do wyboru 5 jednostek benzynowych: 2 wysokoprężne i 3 benzynowe
W Europie klienci będą mieli do wyboru 5 jednostek benzynowych: 2 wysokoprężne i 3 benzynowe

Pasażerom nie zabraknie przestrzeni, auto wyraźnie urosło w stosunku do poprzednika
Pasażerom nie zabraknie przestrzeni, auto wyraźnie urosło w stosunku do poprzednika

Sylwetka Beetla wyraźnie nawiązuję do pierwszego Garbusa
Sylwetka Beetla wyraźnie nawiązuję do pierwszego Garbusa

Wnętrze nowoczesne ale nawiązujące do tradycji za sprawą m. in schowka na rękawiczki
Wnętrze nowoczesne ale nawiązujące do tradycji za sprawą m. in schowka na rękawiczki

Tylne światła nawiązują do najnowszego DNA Volkswagena
Tylne światła nawiązują do najnowszego DNA Volkswagena

Opcjonalnie będą dostępne diodowe światła do jazdy dziennej
Opcjonalnie będą dostępne diodowe światła do jazdy dziennej

Usportowienie i nadanie większej dynamiki sylwetce ma na celu zwrócenie uwagi męskiego grona
Usportowienie i nadanie większej dynamiki sylwetce ma na celu zwrócenie uwagi męskiego grona

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Urawski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »