| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Cayenne 2011 z nowym dieslem i pakietem sportowym

Cayenne 2011 z nowym dieslem i pakietem sportowym

Porsche wprowadziło kilka zmian do modelu Cayenne na rok 2011. Najważniejszą z nich jest nowy silnik diesla. W Cayenne Turbo pojawił się też nowy pakiet sportowy.

Druga generacja trzylitrowego V6 zachowuje tą samą średnicę cylindrów i pojemność, moc jednak wzrosła o 5 KM do 245 KM. Jak podaje producent, średnie spalanie to 7,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Emisje CO2 zostały obniżone o sześć gramów do 189 gram na kilometr. To wszystko udało się osiągnąć jednocześnie poprawiając osiągi auta. Sprint od zera do stu kilometrów na godzinę zajmuje teraz 7,6 sekundy (mniej o 0,2 sekundy), a prędkośc maksymalna to 220 km/h.

Zobacz też: Porsche 911 dla wybranych

To zasługa nie tylko silnika. Zastosowano wiele nowych rozwiązań. Nowe Cayenne zbudowane jest z nowych, lżejszych materiałów, zmniejszono opory toczenia, poprawiono układ wtryskowy a także zastosowano nową turbosprężarkę i poprawiono odprowadzanie ciepła. Na przykład, zaprojektowano nowy wał korbowy z mniejszą ilością przeciwwag, który jest teraz lżejszy i lepiej wkręca się w obroty. Podniesiono ciśnienie wtrysku z 1800 do 2000 bar. W turbosprężarce poprawiono łożyskowanie, zastosowano też nowy wirnik sprężający. Silnik udało się odchudzić o 20 kilogramów, przez co masa auta wynosi teraz 2080 kilogramów.

Udoskonalono też model hybrydowy, czyli Cayenne S Hybrid. Zmodyfikowano system zarządzania napędami, przez co w odpowiednich warunkach można z niską prędkością jeździć tylko na napędzie elektrycznym. Poprzednio jazda i manewrowanie na silniku elektrycznym było możliwe tylko po osiągnięciu przez silnik spalinowy temperatury nominalnej.

W ofercie pojawiły się też nowe pakiety wyposażeniowe. Dla przykładu pakiet sportowy dostępny w Panamerze Turbo, pojawił się też w Cayenne Turbo, podnosząc maksymalną moc o 40 KM do 540 KM oraz moment obrotowy do 750 Nm. Auto wyposażone w taki pakiet przyspiesza do setki w 4,6 sekundy (o 0,1 sekundy szybciej niż wersja bez pakietu).

Zobacz też: Black Edition – limitowana seria Porsche 911

Średnie spalanie takiego auta to 11,5 litra na 100 km. Efekt ten osiągnięto dzięki dwóm nowym turbosprężarkom z tytanowo-aluminiowymi wirnikami i modyfikacjami elektroniki. Poprawiono też hamulce, stosując większe przednie tarcze o średnicy 420 mm.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Porsche Cayenne 2011 fot. Porsche
Porsche Cayenne 2011 fot. Porsche

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »