REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Grand Cherokee na 2011 rok został dopracowany pod każdym względem. Wyposażono go w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. O komfort dba nowe pneumatyczne zawieszenie. Debiutuje w nim nowa 3.6-litrowa jednostka napędowa o mocy 286 KM.

Grand Cherokee wygląda inaczej niż poprzednik. Nowe są m.in. przednie i tylne reflektory, zderzaki oraz przetłoczenia na drzwiach. Dzięki tym stylistycznym zabiegom nowy Jeep ma jeszcze bardziej amerykański styl, choć zapewne nie wszystkim przypadnie on do gustu. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak pod karoserią.

REKLAMA

Grand Cherokee 2011 to dla Jeepa bardzo ważny model, którym chce zacząć konkurować z gigantami w klasie luksusowych SUVów. Dlatego poprawiono jakość wykonania wnętrza, w którym dominują teraz materiały miękkie i miłe w dotyku. Zmieniono wygląd tablicy przyrządów, zegarom nadano bardziej czytelne kształty oraz zamontowano nowe fotele, zwiększające komfort podróżowania. Pojemność bagażnika wynosi teraz 782 litry, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1554 litrów – to mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Zobacz również: Suzuki Samurai kontra Jeep Wrangler

REKLAMA

Quadra-Lift to nowe zawieszenie pneumatyczne pozwalające na konfigurację wysokości prześwitu. System ten działa automatycznie, ale może być również sterowany manualnie z konsoli środkowej. Do wyboru jest pięć opcji, które umożliwiają regulowanie zawieszenia w zakresie 105 mm (przy standardowym prześwicie wynoszącym 204,5 mm). Pozwala to na zmianę specyfiki pojazdu z komfortowego i luksusowego auta miejskiego na samochód terenowy.

Tym bardziej, że Grand Cherokee został wyposażony w dwa systemy napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Electronic Limited-Slip Differential), który przenosi moment obrotowy na to koło, które ma największą przyczepność, minimalizując tym samym prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg. Uzupełnieniem pneumatycznego zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Grand Cherokee wyposażony jest w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (ESC) obejmuje systemy: antywywrotkowy (ERM), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontroli toru przyczepy (TSC) oraz opcjonalnie - kontroli zjazdu (HDC). Ponadto o bezpieczeństwo dba również system sygnalizacji o martwych polach widzenia oraz obiektach przecinających drogę cofania przy pomocy ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnałów dźwiękowych. Standardem są pełnowymiarowe kurtynowe poduszki powietrzne oraz fotelowe poduszki boczne.

Nowy silnik

Do napędu nowego Jeepa posłużą dwie jednostki napędowe. Tutaj również nie obyło się bez nowości, którą jest silnik Pentastar V-6 DOHC o pojemności 3,6 litra. Montowana standardowo jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT). Dysponuje ona mocą 286 KM osiąganą przy 6350 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 347 Nm przy 4300 obr./min.).

Zobacz również: Nowy Jeep Compass

Opcją wyposażenia nowego Jeep’a Grand Cherokee jest znana jednostka V-8 Hemi o pojemności 5,7 litra z systemami MDS i zmiennych faz rozrządu VVT, rozwijająca moc 352 KM przy 5200 obr./min. oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie - gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.

Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA