REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus LS 400 I Generacji

Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Lexus LS 400 I generacji to japońska odpowiedź na europejskie modele luksusowe takie jak mercedes klasy S oraz BMW serii 7. Flagowy model koncernu Toyoty, który podbił rynek amerykański i ustanowił wiele standardów w swojej klasie.

Jest bardzo interesującą propozycją na rynku wtórnym, jeśli szukamy doskonałej jakości, niezawodności w nieco bardziej egzotycznym, nie sztampowym opakowaniu. Wprowadzony przez Toyotę w roku 1989 model posiadający nazwę kodową UCF10 to auto o dwu twarzach. Na rodzimym rynku japońskim znane jest pod nazwą Toyota Celsior, w Stanach zjednoczonych sprzedawane było pod szyldem nowo powstałej, luksusowej marki Toyoty, czyli Lexusa. Model LS 400 został zaprojektowany, aby konkurować z posiadającymi ugruntowaną pozycję na rynku modelami flagowymi Mercedesa i BMW. Auto posiada klasyczną, trójbryłową karoserię, formą przypominającą Mercedesa klasy S. Stylistyka jest stonowana i jednocześnie bardzo elegancka.

REKLAMA

Wersje silnikowe

Auto napędzane było dwoma rodzajami silnika V8 o pojemności 4 litrów. Obydwa silniki posiadały 4 zawory na cylinder. Pierwszy z nich to 1UZ-FE o mocy 245KM i w wersji produkowanej po 1994 roku, o mocy 265KM. Silnik ten w momencie wprowadzenia na rynek był jedną z najcichszych jednostek V8 produkowanych na świecie. W ostatnich dwu latach produkcji modelu, po face liftingu w roku 1995, montowany był unowocześniony silnik VVT-i 1UZ-FE, posiadający system zmiennych faz rozrządu. Wprowadzone zmiany zwiększyły moc silnika do 290KM i jednocześnie polepszyły jego ekonomikę. LS 400 był modelem produkowanym specjalnie z myślą o amerykańskim rynku, dlatego gama dostępnych w modelu silników jest tak wąska i nie uwzględnia słabszych jednostek sześciocylindrowych, czy diesli, jak miało to miejsce u europejskiej konkurencji.

Zobacz również: Wrangler dla tajniaków

W podstawowej wersji z 4 stopniową skrzynią automatyczną auto rozpędzało się do 100km/h w 8,4 sekundy i a średnie spalanie to 11,5-12l/100km. Wersje po faceliftingu posiadające silnik VVT-i oferowane były z 5 stopniowymi skrzyniami automatycznymi i były o wiele szybsze. Sprint do setki zajmował im 7s, jednocześnie średnie spalanie wynosiło 11l/100km. Zważywszy na rozmiary auta i jego masę, było ono ekonomiczne i dynamiczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje nadwozia

Lexus LS400 pierwszej generacji produkowany był w jednej wersji nadwoziowej typu sedan. Od początku był traktowany jako model flagowy marki, a więc wprowadzenie innych wersji nadwoziowych nie wchodziło w grę.

Nowa jakość

Lexus LS 400 był w momencie wprowadzenia na rynek najlepiej wyciszonym autem, produkowanym seryjnie. Poziom hałasu wynosił 58 decybeli przy 100km/h. Dla przykładu, nowoczesna Toyota Avensis posiada poziom hałasu rzędu 65 decybeli w takich samych warunkach. Warto wiedzieć, że wzrost hałasu o 2 decybele jest odczuwalny jako dwukrotny. LS 400 był też pierwszym autem z tego segmentu, wyposażonym w pełną regulację kolumny kierowniczej we wszystkich płaszczyznach wraz z poduszką powietrzną. Posiadał również elektrochromatyczne wsteczne lusterka, które ściemniały się pod wpływem silnego strumienia światła. Jako pierwszy posiadał możliwość wyposażenia w elektronicznie sterowane zawieszenie powietrzne.

Czy warto?

Jeśli szukamy niezawodnego, luksusowego auta o dyskretnym charakterze, to zdecydowanie warto. Jest to auto wyjątkowe, łączące w sobie wysoką, japońską jakość i mnogość bardzo nowoczesnych rozwiązań, niespotykanych w autach z tego okresu. Egzemplarze jeżdżące po Polsce pochodzą głównie z prywatnego importu ze Stanów lub z rynku niemieckiego. Zwykle są to zadbane egzemplarze. Jeżeli były odpowiednio serwisowane, na pewno udowodnią swoją trwałość i niezawodność. Pod tym względem Lexus góruje nad Mercedesem i BMW, udowadniając swoją ponadczasową wartość.

Zobacz również: SUV-y koncernu Fiata będą powstawały na platformie Cherokee

LS 400 oferuje bardzo wysoki komfort jazdy. Posiada przepastny, praktyczny bagażnik. W wyposażeniu seryjnym posiada klimatyzację i poduszki powietrzne. O poprawę komfortu dba specjalnie zaprojektowany system nagłośnieniowy firmy Nakamichi. Jedyne, co moglibyśmy zarzucić temu modelowi to wysokie koszty serwisowania i części zamiennych. Podaż części używanych jest bardzo mała ze względu na charakter auta. Z tego względu jest to auto dla konesera, którego nie zadowoli sztampowy, opasły Mercedes, a BMW źle się kojarzy. Taka osoba doceni nową jakość, jaką to auto wniosło na rynek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA