| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Jeep Wrangler

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler to auto produkowane przez amerykański koncern Chrysler. Ze względu na swoje właściwości i wyrazisty charakter, samochód ten stał się kultowy. Jeździł nim nawet MacGyver.

Jeep Wrangler do młodszy brat modelu Willys, produkowanego w czasie II wojny światowej. Produkcję pierwszej generacji tego modelu, czyli wersji YJ, rozpoczęto w 1987 roku, a zakończono w roku 1995. Zastąpiła go nowa wersja TJ, produkowana od 1997 roku. Jego produkcja zakończyła się w 2007 roku, ustępując miejsca ostatniej wersji, czyli JK.

Wyposażany był w wolnossące silniki benzynowe o pojemności 2,5l i mocy od 106 do 121KM. Były to czterocylindrowe jednostki rzędowe. Wersja ta była również dostępna z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem 4,2l o mocy 114KM, a potem (po 1990 roku) 4l o mocy 177KM. Jednostki te oczywiście były paliwożerne, bo spalanie bez problemu dochodziło do 20 litrów na 100km. Jego stylistyka nawiązywała do legendarnego, wojskowego Willysa, będącego pierwowzorem Wranglera. Jest to pojazd surowy, zarówno na zewnątrz, jak i w środku.

Zobacz również: Fiat 600 trafił do Muzeum Techniki

Można właściwie powiedzieć, że Wrangler został zaprojektowany przy linijce i w jego stylistyce dominuja ostre linie i prostokąty. W atrapie chłodnicy znajduje się 7 charakterystycznych tylko dla tego modelu otworów wentylacyjnych, co stało się już znakiem rozpoznawczym Wranglera. Niestety, wnętrze nie jest zbyt wygodne. Z tyłu nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów, jest tam właściwie tylko niewielka i dość niewygodna ławeczka. Na szczęście można ja zdemontować, powiększając tym samym bagażnik, który również nie jest zbyt obszerny. Wrangler YJ produkowany był jedynie w wersji trzydrzwiowej. Co do zawieszenia, nie sprzyjało ono komfortowi jazdy na asfalcie, jednak Wrangler YJ nie boi się trudnego terenu i słynie z tego, że pokona właściwie każdą przeszkodę. Z pewnością nie jest to bulwarowy SUV, który zawiedzie nas na bezdrożach.

W tej wersji stosowano zarówno silniki z wersji YJ, ale również nową jednostkę napędową, o pojemności 2,4 litra o mocy 177KM, wolnossącą, czterocylindrową i rzędową. W ostatnim roku produkcji (2006) dodano do gamy silników motor Diesla, o pojemności 2,8l. Co do stylistyki, Wrangler niewiele się zmienił w stosunku do wersji YJ. Niektóre linie zostały wygładzone, a reflektory zmieniono z kwadratowych na okrągłe. Dzięki takiemu zabiegowi, Jeep stał się ponadczasowy. W kwestii przestronności, samochód ten również pozostał taki sam. Jest w nim bardzo niewiele miejsca, w szczególności z tyłu, a bagażnik jest mikroskopijny. Zawieszenie i konstrukcja podwozia są za to świetne. Wrangler jest wytrzymały i doskonale radzi sobie z trudnym terenem.

Zobacz również: Hyundai i40 zastąpi Sonatę

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adam Misiński

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »