REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 458 Italia

fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Po modelach 360 Maranello i będącym jego ewolucją 430 Modena przyszła pora na gruntowne odmłodzenie najmniejszego Ferrari. Ubiegłoroczna nowość otrzymała nazwę 458 Italia.

W przypadku Ferrari, najmniejszy wcale nie znaczy najgorszy. Wręcz przeciwnie, 458 Italia gromadzi w sobie bodaj największy ładunek emocjonalny ze wszystkich aktualnie produkowanych przez włoską markę pojazdów. Z poprzednika pozostało ogólne założenie niezbyt dużej, dwumiejscowej „berlinetty” z centralnie umieszczonym silnikiem V8. Italia jest jednak zupełnie nową konstrukcją, łączącą wszystko co najlepsze w Ferrari. Jest niemalże samochodem wyścigowym, którym tylko przy okazji można poruszać się po zwykłych drogach.

REKLAMA

Zobacz również: Zagraniczne mandaty zapłacimy w Polsce

REKLAMA

Do napędu służy zaprojektowana od nowa widlasta ósemka o pojemności skokowej 4499 cm3. Mimo względnie niewielkiej pojemności, konstruktorom z Maranello udało się wykrzesać z niej aż 570 KM, osiąganych przy 9000 obr./min, co daje, godny silników wyczynowych, współczynnik 127KM z jednego litra. Tego typu charakterystyka powoduje zwykle dość wąski zakres użytecznych prędkości obrotowych, jednak konstruktorzy Ferrari poradzili sobie z tym problemem i 80 procent maksymalnego momentu obrotowego silnika, jest dostępne już od 3500 obr./min. Włoscy inżynierowie nie byliby sobą, gdyby nie postarali się o wyjątkowe wrażenia dźwiękowe, serwowane przez ich jednostki napędowe. Nie inaczej jest przypadku Ferrari 458 Italia.

Do przeniesienia mocy na koła służy siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa, znana z modelu California. W Italii ma ona nieco zmienioną charakterystykę, dopasowującą do nowej jednostki napędowej. Miłośnicy ręcznych przekładni muszą się obejść smakiem, ale mając do dyspozycji tak szybko działającą skrzynię zautomatyzowaną trudno znaleźć przewagę bardziej konwencjonalnego rozwiązania. Mimo że dwusprzęgłowa konstrukcja nie należy do najlżejszych, to w stosunku do „430” masa pojazdu została zredukowana. Ważące 1380 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy i pędzić maksymalnie 325 km/h.

Zobacz również: Boss wraca na tor

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O pewne prowadzenie dba na nowo zaprojektowane zawieszenie ze stopów lekkich. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Nieco kontrowersji może budzić stylistyka nadwozia, stworzona tradycyjnie przez studio Pininfarina. Wygląd jest oczywiście kwestią gustu, ale nie ma wątpliwości co do pomysłowości konstruktorów Ferrari w kwestii aerodynamiki pojazdu. Przedni zderzak może się odkształcać w zależności od prędkości, z jaką porusza się samochód. Ma to na celu zwiększenie siły docisku przy mniejszych prędkościach i zredukowanie oporu powietrza przy szybszej jeździe. Uwagę przyciąga również tylny zderzak ze sporej wielkości dyfuzorem oraz potrójną końcówką układu wydechowego, będącą żywym nawiązaniem do kultowego modelu F40.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA