| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > MINI WRC

MINI WRC


MINI WRC w przyszłym roku podejmie walkę na rajdowych trasach. W związku z tym, że samochód ma startować w rajdach, inżynierowie dokonali w nim kilku modyfikacji.

Ta odmiana MINI została zbudowana na bazie Countrymana, a stworzyła go firma Prodrive. Countryman, stając się MINI WRC, zyskał zestaw spojlerów w tym duży spojler dachowy. Wnętrze „wypruto” z komfortowych dodatków, zastępując je profesjonalną klatką bezpieczeństwa i rasowymi sportowymi fotelami kubełkowymi.

Zobacz również: Suzuki Jimny rusza na podbój Brazylii

MINI WRC będzie napędzane silnikiem BMW Motosport o pojemności 1,6 litra, oczywiście z turbodoładowaniem. Silnik został skonstruowany zgodnie z technicznymi wytycznymi regulaminowymi przedstawionymi przez Międzynarodową Konfederację Samochodową. Wszystko to będzie współpracowało z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią. Auto posiada również napęd na cztery koła. A więc po sukcesach rajdowych w latach sześćdziesiątych w czasie Rajdu Monte Carlo (w którym MINI startowało siedmiokrotnie, trzykrotnie odnosząc zwycięstwo), MINI powraca z wielką pompą do rajdów.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Sportowe MINI zostanie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wiadomo też, że w przyszłym roku wystartuje tylko w sześciu z trzynastu rajdów. Jednak już rok później MINI powinno uczestniczyć w całym cyklu rajdowym. Zespół jako pierwszego kierowcę potwierdził Krisa Meekego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Szajkowski

Konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »