| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > MINI WRC

MINI WRC


MINI WRC w przyszłym roku podejmie walkę na rajdowych trasach. W związku z tym, że samochód ma startować w rajdach, inżynierowie dokonali w nim kilku modyfikacji.

Ta odmiana MINI została zbudowana na bazie Countrymana, a stworzyła go firma Prodrive. Countryman, stając się MINI WRC, zyskał zestaw spojlerów w tym duży spojler dachowy. Wnętrze „wypruto” z komfortowych dodatków, zastępując je profesjonalną klatką bezpieczeństwa i rasowymi sportowymi fotelami kubełkowymi.

Zobacz również: Suzuki Jimny rusza na podbój Brazylii

MINI WRC będzie napędzane silnikiem BMW Motosport o pojemności 1,6 litra, oczywiście z turbodoładowaniem. Silnik został skonstruowany zgodnie z technicznymi wytycznymi regulaminowymi przedstawionymi przez Międzynarodową Konfederację Samochodową. Wszystko to będzie współpracowało z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią. Auto posiada również napęd na cztery koła. A więc po sukcesach rajdowych w latach sześćdziesiątych w czasie Rajdu Monte Carlo (w którym MINI startowało siedmiokrotnie, trzykrotnie odnosząc zwycięstwo), MINI powraca z wielką pompą do rajdów.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Sportowe MINI zostanie zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wiadomo też, że w przyszłym roku wystartuje tylko w sześciu z trzynastu rajdów. Jednak już rok później MINI powinno uczestniczyć w całym cyklu rajdowym. Zespół jako pierwszego kierowcę potwierdził Krisa Meekego.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Rosiński

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK