| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Lancia Kappa

Lancia Kappa


Lancia Kappa to samochód luksusowy, którego pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki w 1994 roku. Kappa zastąpiła Lancię Themę. Często nazwę Lancia Kappa skracano do Lancia K.

Produkowana była na płycie podłogowej Alfy Romeo 166. Zastąpiona została przez Lancię Thesis. Oferowana była w czterech wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan, dwudrzwiowe coupé i pięciodrzwiowe kombi. Była produkowana tylko z kierownicą po lewej stronie.

Ze względu na wysoką cenę ilość sprzedanych egzemplarzy nie była porywająca, było to nieco ponad 117 tysięcy, większość została kupiona przez Włochów. W Polsce Lancia Kappa pełniła rolę rządowych limuzyn.

Zobacz również: Honda Civic

Wersję nadwozia typu kombi zaprojektowało studio Pininfarina, od sedana odróżniała ją tylko zwiększona powierzchnia bagażnika. Większe różnice pojawiły się w wersji coupé, miała mniejszy rozstaw osi, rozszerzony rozstaw kół tylnych a z drzwi zniknęły ramki. Nie został zmieniony jedynie przód Kappy coupé. Jednak wersja coupé nie cieszyła się dużą popularnością, sprzedało się tylko ok. 3200 egzemplarzy.

Zobacz również: Nowy Citroen C4

Wyprodukowano kilka wersji silnikowych: 2.0 20V, 2.4 20V, 2.0 Turbo 16V, 3.0 V6 24V i 2.4 TD, najmocniejsza wersja silnikowa generowała moc 205 KM, najsłabsza zaś 124 KM. Najmocniejszy silnik 2.0 Turbo rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu 7,3 s., osiągając prędkość maksymalną 235 km/h i zużywając przy tym 9 l/100 km.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

La Strada - Fundacja Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu

Fundacja podejmuje działania mające na celu zwalczanie handlu kobietami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »