| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti


Zaprezentowane na w 2004 roku Scaglietti jest najbardziej luksusowym modelem Ferrari i jednocześnie jedynym, który mieści we wnętrzu cztery osoby.

Ferrari 612 Scaglietti zastąpił w gamie włoskiego producenta, produkowany przez 12 lat, model 456M. Samochód zachował z poprzednika ogólną koncepcję czteroosobowego Gran Turismo z 12-cylidrowym, widlastym silnikiem umieszczonym z przodu. Wzorem modelu 360 Modena, nadwozie „612”, projektu studia Pininfarina, budowane jest w całości ze stopów aluminium, na bazie przestrzennej ramy „space frame”. Pozwala to utrzymać masę pojazdu na niskim poziomie i znacząco wpływa na jego zachowanie na drodze. Nadwozie topowego Ferrari powstaje w zlokalizowanej w Modenie fabryce Carrozzeria Scaglietti i właśnie w hołdzie jej założycielowi (którym był przyjaciel Enzo Ferrari – wybitny stylista Sergio Scaglietti) samochód, oprócz nazwy liczbowej, zyskał przydomek Scaglietti.

Zobacz również: BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka

Sercem modelu 612 jest umieszczona za przednią osią, widlasta „dwunastka”, pochodząca z Ferrari 575M Maranello. Pojemność skokowa tego agregatu to 5,7 litra, a moc maksymalna sięga 397 kW (540 KM). Parametry te pozwalają na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a kres przyspieszania przypada na 315km/h. Mimo że „sześćsetdwunastka” to najgorzej przyspieszające obecnie produkowane Ferrari, to osiągi stawiają ją w pozycji jednego z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów czteromiejscowych na świecie. Za efektywne przenoszenie tak dużej mocy na tylne koła odpowiada sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Dla tych, którzy nie lubią zmieniać biegów klasyczną dźwignią, przewidziano możliwość zamówienia przekładni z systemem elektrohydraulicznego przełączania biegów z manetkami umieszczonymi za kołem kierownicy.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

Zawieszenie czołowego modelu Ferrari bazuje na rozwiązaniu znanym z 599 GTB i podobnie jak nadwozie, w całości zostało wykonane ze stopów aluminium. Wszystkie punkty mocowań układów zawieszenia i kierowniczego powstają za pomocą urządzeń CNC, co gwarantuje najwyższą dokładność wymiarów oraz wytrzymałość w miejscach narażonych na ekstremalne obciążenia.

Zadaniem samochodu Gran Turismo jest zapewnienie jednocześnie osiągów godnych sportowca, połączonych z wyjątkowym komfortem jazdy, pozwalającym na pokonywanie długich tras bez nadmiernego zmęczenia. O ile doskonałe parametry jezdne w przypadku Ferrari nikogo nie dziwią, tak niewielu kojarzy tę markę z wygodnymi samochodami. Mimo na pierwszy rzut oka ascetycznej stylizacji wnętrza 612 Scaglietti, pojazd doskonale łączy sport z luksusem. Co więcej, radość z tego wyjątkowego samochodu może czerpać aż czwórka pasażerów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Niebieska Linia

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »