| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Tata Aria

Tata Aria

Hindusi wprowadzają na rynek kolejne auto, które ma trafić w gusta jak najszerszego grona klientów. Model Aria to crossover, który łączy w sobie cechy rodzinnego 7-osobowego vana i auta terenowego.

Auto do sprzedaży trafi w pierwszej połowie 2011 roku i jest zapowiadane przez producenta jako najbardziej luksusowy model produkowany przez koncern. Nie sposób się z tym nie zgodzić, ponieważ w wyposażeniu Arii ma znaleźć się 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, wielostrefowa klimatyzacja, nawigacja GPS, czujnik deszczu, skórzana tapicerka czy system audio ze złączem USB i łącznością bluetooth. W porównaniu z innymi autami od Tata Motors, Aria jest naprawdę dobrze wyposażona. Jednak w zestawieniu z japońskimi, amerykańskimi czy europejskimi standardami, wyposażenie crossovera jest po prostu przeciętne.

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Wewnątrz umieszczono trzy rzędy foteli ustawionych w systemie 2+3+2. Standardowo, objętość bagażnika wynosi 342 l, a po złożeniu jednego lub dwóch rzędów foteli, jego pojemność wzrośnie do 973 czy nawet 1970 l. Złożone fotele tworzą płaską podłogę, więc przewożenie większych towarów nie będzie trudne. Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie, będą mieli do dyspozycji składane stoliki zamontowane w oparciach przednich foteli.

Pod maska Arii znajdzie się znany z modeli Safari i Xenon 2.2-litrowy turbodiesel, generujący moc 140 KM przy momencie obrotowym równym 320 Nm. Tak jak wspomniane modele, Aria będzie posiadała napęd na 4 koła, a moment obrotowy będzie elektronicznie rozdzielany między obie osie. Z silnikiem ma współpracować nowo powstała, manualna, 5-biegowa przekładnia. Prędkość maksymalna ma wynieść 178 km/h, a auto do setki będzie przyspieszało w około 14 s. Średnie zużycie paliwa ma utrzymać się na poziomie 7 l/100 km.

Zobacz również: Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Producent nie podał jeszcze ceny terenowo-rodzinnego crossovera. Najprawdopodobniej, jego cena zostanie podana na początku przyszłego roku i wtedy okaże się, czy auto będzie konkurencyjne na europejskim rynku.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Niebudek

Adwokat i doradca podatkowy. Wspólnik w Kancelarii Doradztwa Podatkowego LTC AQUILA Zarzycki Niebudek Adwokaci i Doradcy Podatkowi. W latach 2010–2013 Dyrektor Departamentu Prawnego w Kancelarii Adwokackiej w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Specjalista w zakresie postępowań podatkowych, wielokrotnie reprezentował swoich klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. W zakresie bieżącego doradztwa podatkowego, prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dotyczących skomplikowanych transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych prowadzonych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Jest doświadczonym wykładowcą, działalnością szkoleniową zajmuje się od 2011 r. Jego doświadczenie szkoleniowe obejmuje ponad 400 szkoleń (ponad 2500 godzin szkoleniowych) prawnych i podatkowych m.in. z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, procedury podatkowej, cen transferowych, oraz delegacji krajowych i zagranicznych. Współpracownik największych polskich firm szkoleniowych. Realizował szkolenia zarówno dla sektora prywatnego, jak i dla jednostek sektora publicznego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK