| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Tata Aria

Tata Aria

Hindusi wprowadzają na rynek kolejne auto, które ma trafić w gusta jak najszerszego grona klientów. Model Aria to crossover, który łączy w sobie cechy rodzinnego 7-osobowego vana i auta terenowego.

Auto do sprzedaży trafi w pierwszej połowie 2011 roku i jest zapowiadane przez producenta jako najbardziej luksusowy model produkowany przez koncern. Nie sposób się z tym nie zgodzić, ponieważ w wyposażeniu Arii ma znaleźć się 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, wielostrefowa klimatyzacja, nawigacja GPS, czujnik deszczu, skórzana tapicerka czy system audio ze złączem USB i łącznością bluetooth. W porównaniu z innymi autami od Tata Motors, Aria jest naprawdę dobrze wyposażona. Jednak w zestawieniu z japońskimi, amerykańskimi czy europejskimi standardami, wyposażenie crossovera jest po prostu przeciętne.

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Wewnątrz umieszczono trzy rzędy foteli ustawionych w systemie 2+3+2. Standardowo, objętość bagażnika wynosi 342 l, a po złożeniu jednego lub dwóch rzędów foteli, jego pojemność wzrośnie do 973 czy nawet 1970 l. Złożone fotele tworzą płaską podłogę, więc przewożenie większych towarów nie będzie trudne. Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie, będą mieli do dyspozycji składane stoliki zamontowane w oparciach przednich foteli.

Pod maska Arii znajdzie się znany z modeli Safari i Xenon 2.2-litrowy turbodiesel, generujący moc 140 KM przy momencie obrotowym równym 320 Nm. Tak jak wspomniane modele, Aria będzie posiadała napęd na 4 koła, a moment obrotowy będzie elektronicznie rozdzielany między obie osie. Z silnikiem ma współpracować nowo powstała, manualna, 5-biegowa przekładnia. Prędkość maksymalna ma wynieść 178 km/h, a auto do setki będzie przyspieszało w około 14 s. Średnie zużycie paliwa ma utrzymać się na poziomie 7 l/100 km.

Zobacz również: Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Producent nie podał jeszcze ceny terenowo-rodzinnego crossovera. Najprawdopodobniej, jego cena zostanie podana na początku przyszłego roku i wtedy okaże się, czy auto będzie konkurencyjne na europejskim rynku.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Mandecki

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »