| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > MINI Countryman

MINI Countryman

To pierwsze czterodrzwiowe MINI jakie zostało wprowadzone do sprzedaży. Nie sugerujcie się jednak nazwą! „Wieśniak” wbrew pozorom nie jest typowym Crossoverem, producent nalega, aby nazywać go mini-SUVem..

Countryman łączy w sobie cechy luksusowego samochodu osobowego (w standardzie otrzymujemy klimatyzację oraz system audio, za dopłatą nawigację, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory, aluminiowe felgi) oraz SUVa (napęd na cztery koła 4ALL).

Zobacz również: Dacia Duster minimalizm za małą cenę

System stabilizacji toru jazdy to standard w każdej z kilku dostępnych wersji. Kontrola trakcji i elektroniczna szpera przedniej osi będą standardem wyłącznie w wersjach Cooper D oraz S. Napęd na cztery koła 4ALL, część standardowego wyposażenia, w normalnych warunkach przekazuje na tylną oś do 50 proc. momentu obrotowego. W razie potrzeby, na tylne koła będzie mogła trafić nawet cała moc.

Pod maską Countrymana można znaleźć jeden z pięciu silników (trzy benzynowe i dwa diesle). Najmocniejsza jednostka posiada silnik o pojemności 1600cm3 i mocy 184 koni mechanicznych. W wersji podstawowej, nowe Mini posiada sześciostopniową, manualną skrzynię biegów, jednakże wersje benzynowe posiadają też przekładnie automatyczną BMW Steptronic. Maksymalna prędkość to 173 km/h. Samochód nie należy do najtańszych modeli – cena wyjściowa to 82 000 zł, za wersję top przyjdzie nam zapłacić nawet 114 900 zł.

Zobacz również: Jak działa napęd 4x4 ze sprzęgiełkiem wielopłytkowym?

W testach NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek bezpieczeństwa, tak więc to solidne auto swoimi walorami przyciąga na wiele sposobów. Planowana jest już wersja dwudrzwiowa.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »