| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowy VW Passat

Nowy VW Passat

Podczas rozpoczętego dziś w Paryżu Mundial de l’Automobile, Volkswagen przedstawił zupełnie nowego Passata w wersjach Limousine i Variant.

Od połowy listopada na europejskich rynkach będzie dostępny nowy model VW Passata. To już siódma generacja tego cieszącego się ogromnym zainteresowaniem modelu.

Nowy Passat dostępny będzie w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do seryjnego wyposażenia wersji podstawowej Trendline w modelach
z silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką należy między innymi system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. W przypadku najmniejszego silnika benzynowego systemy te mogą być zamawiane jako opcja.

Oprócz trzech linii wyposażenia Passat i Passat Variant oferowany będzie także w wersji Exclusive. Model ten stworzony przez Volkswagen R GmbH opiera się na wyposażeniu Highline i dysponuje dodatkowo między innymi 18-calowymi kołami ze stopu metali lekkich (Vicenza), skórzanymi siedzeniami z kontrastowymi szwami i obszyciami, oraz aplikacjami z drewna oraz listwami w progach z podświetlonym logo Volkswagen Exclusive.

Zobacz również: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

Passat został wyposażony w takie rozwiązania jak funkcja awaryjnego hamowania w mieście, a od wersji Comfortline – system rozpoznający stopień zmęczenia kierowcy. Funkcja awaryjnego hamowania jako część opcjonalnego, automatycznego systemu regulacji odległości ACC przy prędkości poniżej 30 km/h w razie konieczności samoczynnie zatrzymuje auto i pozwala uniknąć najechania na inny pojazd.

Nowością w Passacie jest Dynamic Light Assist, zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu. Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed Passatem samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Passat jest pierwszym samochodem w swojej klasie z tym systemem. Dla aut z reflektorami halogenowymi dostępna jest uproszczona wersja automatycznej regulacji świateł drogowych – Light Assist. W tym przypadku kamera również rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka samochody, a system zmienia automatycznie światła z drogowych na mijania. Gdy z przeciwka nic nie jedzie, włączane są z powrotem światła drogowe.

Trakcję na zakrętach kontroluje elektroniczna, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI. Obok dostępnego już dla poprzednika Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu) teraz oferowany jest także system Side Assist, który migającymi diodami w lusterkach zewnętrznych ostrzega przed nadjeżdżającymi szybko z tyłu lub znajdującymi się obok Passata pojazdami. Nowy, dokonujący bezpośrednich pomiarów system kontroli ciśnienia w oponach sygnalizuje ewentualny spadek ciśnienia indywidualnie dla każdego koła.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

topFX.pl

Portal. Platforma walutowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »