| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Nowy VW Passat

Nowy VW Passat

Podczas rozpoczętego dziś w Paryżu Mundial de l’Automobile, Volkswagen przedstawił zupełnie nowego Passata w wersjach Limousine i Variant.

Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można złożyć z bagażnika, hak holowniczy wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z izolacją akustyczną. Podobnie jak nowy Sharan, Passat będzie oferowany także z Park Assist II, który pomaga parkować samochód nie tylko w zatoczkach równoległych do drogi, lecz także znajduje miejsca parkingowe prostopadłe do kierunku jazdy. System nawigacji RNS 510 nowego Passata przy użyciu kamery rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i przesyła odpowiednie informacje na ekran w konsoli środkowej.

Z przodu auta zamontowano nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami bi-ksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na światła dzienne składa się 15 diod LED. W tylnej części nadwozia nowego Passata uwagę zwracają światła, które zachodzą daleko na błotniki. Światła te oferowane są w dwóch wersjach; w wersji wyższej zastosowano diody rozmieszczone w formie litery „M”, podobnie jak w Phaetonie.

Wewnątrz całkowicie nowe są siedzenia z zagłówkami, które mają możliwość regulacji także w poziomie, a w poszyciu drzwi może być zamontowane dodatkowe oświetlenie. Zależnie od wersji wyposażenia zastosowano różne listwy ozdobne w tapicerce drzwi. Jako opcja dostępny jest nowy klimatyzowany fotel dla kierowcy i pasażera, z aktywną wentylacją i funkcją masażu.

Passat jest oferowany w trzech różnych kolorystykach wnętrza. Klasyczny kolor czarny, brązowy oraz naturalny beż. Jako opcja oferowane są dwukolorowe siedzenia. Skórzana tapicerka Passata Exclusive utrzymana jest w eleganckim brązie Chocolate z kontrastowymi szwami i obszyciami (beżowy Pepper).

Nowy Passat dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to jednostki benzynowe. Mają one moc 122 KM (1.4 TSI), 160 KM (1.8 TSI), 211 KM (2.0 TSI) i 300 KM (V6). Ten ostatni silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem – cztery cylindry. Turbiną dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (jego moc wynosi 150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 105 KM (1.6 TDI), 140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem TDI o mocy 105 KM, wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

Specjalnie na rynek szwedzki i norweski skonstruowany został silnik MultiFuel-Twincharger o mocy 160 KM, bazujący na podwójnie doładowywanym 1.4 TSI. Silnik ten może spalać paliwo zawierające nawet 85 procent etanolu w benzynie.

Najbardziej oszczędną wersją nowego Passata jest 1.6 TDI BlueMotion o mocy 105 KM. Dzięki zoptymalizowanej technologiom takim jak system Start-Stop i system odzyskiwania energii, zużycie paliwa w przypadku Passata BlueMotion (Limousine) zostało obniżone aż do 4,2 l/100 km (według danych producenta).

Do tej pory sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy tego auta. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1973 roku Passat jest obecnie dostępny w ponad 100 krajach świata.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »