REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 w wersji 4x4 jest dostępna w konfiguracji z dwoma silnikami oraz w trzech wersjach wyposażenia. Jaki silnik wybrać, która konfiguracja jest optymalna?

Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?

Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.

REKLAMA

Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia

W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.

W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:

•          Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)

•          Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•          Przednie i boczne poduszki powietrzne

•          Kurtyny powietrzne

•          Elektromechaniczny hamulec postojowy

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

•          TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach

•          HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu

•          SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)

•          Światła przeciwmgielne halogenowe

•          System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)

•          Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

•          Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

•          Komputer pokładowy

•          Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne

•          Elektrycznie składane lusterka boczne

•          Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)

•          Wejście AUX / port USB (2 szt)

•          Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)

•          MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności

•          Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)

•          Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

•          Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń

•          Zestaw głośnomówiący Bluetooth

•          Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem

  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)

•          Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

•          Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń

•          Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40

•          Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje

•          Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)

•          System składania tylnej kanapy Karakurt

•          Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:

  • BSM — system monitorowania martwego pola
  • RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
  • Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
  • Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
  • Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Radio cyfrowe (DAB)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
  • Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)

Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj

Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:

  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
  • SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
  • Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
  • Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
  • Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
  • Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
  • System nawigacji Mazda

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?

W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

REKLAMA

150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.

Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA