| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Najnowsza Kia Cee’d jest dostępna w nowej wersji GT Line, którą można skonfigurować z jedną z dwóch proponowanych jednostek napędowych. Który silnik wybrać?

Kia Cee’d GT Line 5d – dostępne silniki

W ofercie najnowszej Kii Cee’d, pojawiła się odmiana nawiązująca do najmocniejszej wersji modelu (GT) – GT Line.

Producent zdecydował, że wśród jednostek dostępnych dla GT Line znajdą się dwa silniki. Podstawowym źródłem napędu jest najnowszy, trzycylindrowy, benzynowy silnik turbodoładowany, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 171 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.

Z kolei drugim, jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka wysokoprężna, rozwijająca moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min.

Zobacz też: Nowa KIA Sportage 2016 - wrażenia z jazdy

Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Według danych producenta, pięciodrzwiowy Cee’d GT line napędzany przez trzycylindrową jednostkę napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h. Z silnikiem współpracuje manualna, sześciobiegowa przekładnia.

Wrażenia z jazdy Kią Cee’d GT Line 1.0 T-GDI opisaliśmy tutaj

Cee’d GT Line napędzany przez czterocylindrowy Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną, lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią. W wersji ze skrzynią manualną „setkę” osiąga po 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 197 km/h. Z kolei w zestawie z siedmiobiegową skrzynią automatyczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i może rozpędzić się do 200 km/h.

Największą różnicę między źródłami napędu daje się zauważyć po porównaniu pomiarów elastyczności. A konkretnie czasów przyspieszania od 80 do 120 km/h.

Różnica jest ogromna. Trzycylindrowa Kia w wersji pięciodrzwiowej, przyspiesza od 80 do 120 km/h w 13,5 s. Wersja napędzana przez czterocylindrowy silnik Diesla robi to w 11,3 s (skrzynia manualna) lub w 7,7 s (skrzynia automatyczna).

Zobacz też: KIA Cee'd FL - cennik i specyfikacja

Biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że różnica w cenie zakupu, pomiędzy wersją benzynową, a wysokoprężną to 4000 zł (w przypadku wyboru przekładni manualnej) w przypadku wersji GT Line, lepszym wyborem jest silnik wysokoprężny. Tym bardziej, że można go skonfigurować z siemiobiegową przekładnią automatyczną. Niestety różnica w cenie między odmianą benzynową, a wyposażoną w silnik Diesla i automatyczną skrzynię biegów wynosi aż 10 tys. zł.

Wybór redakcji: Kia Cee’d GT Line 5d 1.6 CRDi/136 KM z manualną skrzynią biegów. Lepsze osiągi jednostki wysokoprężnej, zwłaszcza w kwestii elastyczności sprawiają, że napęd ten jest sprawniejszy w warunkach autostradowych oraz podczas jazdy z większym obciążeniem.

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kię Cee'd w wersji GT Line można rozpoznać m.in. po dwóch końcówkach wydechu wyprowadzonych po bokach (w wersji kombi występuje podwójna końcówka wydechu po jednej stronie).
Kię Cee'd w wersji GT Line można rozpoznać m.in. po dwóch końcówkach wydechu wyprowadzonych po bokach (w wersji kombi występuje podwójna końcówka wydechu po jednej stronie).

INFORRB Platforma Rachunkowości Budżetowej i Prawa Pracy299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »