| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Podwyższone kombi - przegląd rynku

Podwyższone kombi - przegląd rynku

Rynek obfituje w oferty samochodów kombi ze zwiększonym prześwitem. Niektóre mają napęd na obie osie, inne nie. Podobnie do popularnych SUV-ów, które występują z napędem na obie osie i bez. M.in. dlatego podwyższone kombi są dla nich ciekawą alternatywą.

Volvo: XC70

Terenowe kombi szwedzkiego producenta to jedna z najdłużej istniejących tego typu na rynku konstrukcji, która jako jedna z nielicznych w ofercie nie doczekała się jeszcze gruntownej modernizacji. Mimo przejścia delikatnego faceliftingu odstaje widocznie od pozostałych modeli, zgodnych już z nowym językiem stylistycznym marki. XC70 jest wyższy (o 57 mm), dłuższy (o 15 mm), szerszy (o 9 mm), a także ma większy rozstaw kół przednich i tylnych od standardowego V70. W bezpośredni sposób przekłada się to na prowadzenie auta w trudniejszym terenie, gdzie większy prześwit (21 cm) i kąty natarcia i zejścia pozwalają pokonywać wzniesienia i rozpadliny niedostępne (a przynajmniej mocno ryzykowne) dla V70. Pojazd z napędem AWD ma system HDC (Hill Descent Control), który wykorzystując hamulce i moment obrotowy auta, reguluje jego prędkość i utrzymuje ją na stałym poziomie ok. 10 km/h. Możemy z łatwością sami przejąć kontrolę nad HDC, przyciskając pedał przyśpieszenia lub hamulca, a zmiana biegów automatycznie wyłącza HDC. Wszelkie zmiany przebiegają gładko i łagodnie. Dzięki temu, że przy wykorzystaniu HDC pedał gazu działa niezwykle płynnie, samochód ciągnący za sobą przyczepę kempingową może bardzo łagodnie ruszyć z miejsca. Jest to niewątpliwie wygodne na śliskiej nawierzchni, często spotykanej na polach kempingowych. System działa także na wstecznym biegu. Jest pomocny podczas jazdy po pochylni do spuszczania łodzi na wodę. Układ współpracuje zarówno z ręczną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Auto można doposażyć także w opcjonalne, aktywne zawieszenie FOUR-c, zmniejszające drgania z podwozia i dostosowujące pneumatycznie wielkość prześwitu do obciążenia samochodu. Volvo XC70 kosztuje od 163 600 zł.

Autor: Łukasz Pełnikowski, tekst pochodzi z magazynu BiznesCar

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »