| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Podwyższone kombi - przegląd rynku

Podwyższone kombi - przegląd rynku

Rynek obfituje w oferty samochodów kombi ze zwiększonym prześwitem. Niektóre mają napęd na obie osie, inne nie. Podobnie do popularnych SUV-ów, które występują z napędem na obie osie i bez. M.in. dlatego podwyższone kombi są dla nich ciekawą alternatywą.

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Peugeot: 508 RXH

Najekologiczniejszą, bo hybrydową, propozycją w tym zestawieniu jest bardziej rekreacyjna odmiana modelu 508 SW o oznaczeniu RXH. Stalowa osłona przedniego i tylnego zderzaka, ochronne progi i listwy nadkoli z tworzywa oraz aluminiowe relingi powiększają samochód optycznie oraz nadają mu terenowego pazura. Całości dopełniają prawie pionowe dodatkowe diody oraz zmieniona atrapa grilla. Atrakcyjnie prezentują się także wstawki ze szczotkowanego aluminium oraz znaczki RXH podkreślające, że mamy do czynienia z wyjątkową wersją 508. Przestronny bagażnik z elektrycznie otwieraną klapą i praktycznymi szynami do organizacji przestrzeni ładunkowej oferuje przyzwoity zakres od 423 do 1501 l. To wciąż dobry wynik jak na kombi segmentu D, choć przez konieczność zamontowania baterii elektrycznej bagażnik skurczył się w porównaniu ze standardową wersją 508 o ponad 200 l. Terenowy charakter auta podkreślony jest przez zwiększony prześwit oraz napęd na 4 koła i tryb jazdy terenowej. Po jego uaktywnieniu silnik elektryczny napędza oś tylną, zaś spalinowy – przednią. Autem nie wjedziemy oczywiście w trudniejszy teren, jednak sprawne pokonywanie większości nieutwardzonych dróg nie stanowi dla niego większego problemu. Na hybrydowe, uterenowione kombi Peugeota trzeba wydać 161 700 zł.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Citroën: 5 CrossTourer

Przed kilkunastoma tygodniami francuski producent przedstawił specjalną wersję swojego reprezentanta segmentu D, o nazwie Cross Tourer. By bez większego uszczerbku wyjechać z przełajowych skrótów, otrzymał on przedłużenia nadkoli oraz belki dachowe, chromowane obudowy lusterek bocznych i płyt ochronnych w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach z przodu i z tyłu. W porównaniu z „normalną” wersją Citroëna wariant C5 CrossTourer oferuje prześwit zwiększony o 15 mm (do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+). Przy umiarkowanych prędkościach egzemplarze C5 CrossTourer wyposażone w układ Hydractive III+ mają ustawienie prześwitu podniesione o 6 cm (gdy auto jedzie z prędkością do 10 km/h). Następnie do prędkości jazdy 40 km/h obniża się ono do +4 cm. Gdy kierowca przyspieszy powyżej 70 km/h, prześwit samochodu zostanie automatycznie obniżony do takiego samego poziomu jak w typowym C5.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »