| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Używane auto z klasycznym układem napędowym – samochody, które zyskają na wartości

Używane auto z klasycznym układem napędowym – samochody, które zyskają na wartości

Zakup używanego auta, które za kilka lat zyska na wartości to nie lada zadanie. Oto kilka naszych rad jak się zabrać do tego zadania.

Używane auto z silnikiem o dużej pojemności

Samochody z małolitrażowymi, turbodoładowanymi  silnikami i przednim napędem to obecnie najczęściej wybierane przez klientów pojazdy. Branża motoryzacyjna przeżywa prawdziwy bum na tego typu konstrukcje, a downsizing święci triumfy. Jednocześnie coraz częściej słychać głosy rozczarowania, odnoszące się do nowego trendu. Wysilone silniki nie są aż tak oszczędne jak zakładano, a liczba ich awarii sukcesywnie wzrasta. Co więcej, wielu kierowców tęskni za klasycznym układem napędowym (silnik z tyłu, napęd przenoszony na tylne koła) oraz potężnymi, wręcz niezniszczalnymi silnikami czerpiącymi moc z pojemności skokowej. Dawniej tego typu samochody były bardzo drogie w zakupie, ale dziś wiele lat po zakończeniu ich produkcji, ceny ich są znacznie niższe.

Co wpływa na wartość auta - marka, prestiż, historia?

Decydując się na zakup samochodu, który w perspektywie kilku lat może przynieść pewne zyski, warto dokładnie przemyśleć zakup. Ważna jest marka pojazdu, jego historia, prestiż czy wyposażenie. Liczy się także fakt, aby auto pozbawione było nieseryjnego „balastu” w postaci szpecącego ospoilerowania czy zamienników lamp. Im większe podobieństwo do oryginału, tym większa wartość pojazdu.

Zobacz też: Używane auto wyższej klasy: dobry stan to wysoka cena

Szukasz klasycznego auta? Wybierz z silnikiem benzynowym!

Wśród samochodów z początku lat 90-tych wyposażonych w klasyczny napęd wato zwrócić uwagę przede wszystkim na egzemplarze wyposażone w silniki benzynowe o dużej pojemności skokowej. To one cieszą się największą popularnością wśród kolekcjonerów. Rzędowa szóstka BMW czy Volvo albo widlasta ósemka Mercedesa to konstrukcje zapewniające wysoką trwałość oraz dobre osiągi. Poza tym ich dźwięk działa jak magnes na fascynatów motoryzacji i pozwala zapomnieć o mniejszych niedoskonałościach pojazdu.

Topowe wersje aut - koszty utrzymania ogromne

Najbardziej poszukiwane na rynku są topowe wersje danego modelu auta z potężnymi silnikami, ale koszty ich utrzymania mogą przerosnąć nabywcę. W przypadku BMW serii 5 (e39) różnica pomiędzy cenami oryginalnych części do topowego modelu M5  5.0 V8 400 KM), a drugą w gamie pod względem mocy wersją 540i (4.4 V8 286 KM) jest bardzo duża. Sprzęgło do M5 jest droższe o 800 zł, amortyzator o 500 zł, a jedna tarcza hamulcowa przednia aż o 800 zł (przednia tarcza do BMW M5 e39 kosztuje prawie 1300 zł)! Dlatego przed wyborem modelu należy dokładnie sprawdzić koszty utrzymania modelu (nawet jeśli mamy na oku egzemplarz w świetnym stanie technicznym).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »