REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Sportback i VW Golf VII: podobieństwa i różnice

Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Golf VII 4Motion - przód
Volkswagen Group

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób uważa Audi A3 za zdecydowanie nowocześniejsze auto niż VW Golf. Postanowiliśmy zatem przyjrzeć się, jak bardzo różnią się oba modele i oraz co zyskuje klient, który decyduje się na droższe auto.

Audi A3 Sportback i Golf VII z silnikiem 2.0 TDI 150 KM

Globalizacja jest zjawiskiem tak potężnym i powszechnym, że coraz trudniej jest wskazać te obszary życia społecznego, w których jej śladu nie można zaobserwować. Podobnie sytuacja wygląda w przemyśle, zwłaszcza motoryzacyjnym. Koncerny samochodowe coraz częściej wymieniają się technologią, aby obniżać koszty produkcji maksymalizując w ten sposób zyski. Dobrym przykładem może być tu grupa Volkswagena, która stosuje wiele rozwiązań w sposób wymienny pomiędzy markami wchodzącymi w jej skład (Audi, VW, Skoda, Seat). Postanowiliśmy sprawdzić jak duże podobieństwo zachodzi pomiędzy modelami Audi A3 Sportback i VW Golf VII 5d z silnikami 2.0 TDI 150 KM.

REKLAMA

Fot.1: Od lewej VW Golf VII i Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback i Golf VII: wymiary

Oba modele zostały zbudowane na płycie podłogowej MQB. Zarówno Audi A3 Sportback jak Golf VII dysponują praktycznie identycznym rozstawem osi (2636 mm wobec 2637 mm). Różni je za to rozstaw kół na osi przedniej (1 535 mm i 1 549 mm)i tylnej (1 506 mm i 1 520 mm). Bagażnik zarówno w Audi jak i w Golfie ma dokładnie 380 litrów. Średnica zawracania jest za to w obu przypadkach identyczna – 10,9 m.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Audi A3 Sportback i Golf VII: zawieszenie i jego budowa

Podobieństwa pomiędzy A3 Sportback i Golfem VII można doszukać się także  w konstrukcji zawieszenia. Z przodu w każdym aucie wykorzystano kolumny MacPhersona zamocowane do aluminiowej ramy pomocniczej, z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i zwrotnicami. Z tyłu natomiast pojawiło się zawieszenie niezależne – każde koło obsługują cztery wahacze, a obie strony łączy stabilizator. Amortyzatory są natomiast mocowane oddzielnie od sprężyn.

Audi A3 Sportback i Golf VII: układ hamulcowy

Analogie pomiędzy Audi A3 Sportback i Golfem VII 2.0 TDI 150 KM odnajdziemy także w układzie hamulcowym. W obu autach na przedniej osi pracują wentylowane tarcze w rozmiarze 288mm, natomiast na tylnej są ich lite odpowiedniki w rozmiarze 272 mm.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi A3 Sportback i Golf VII: silnik 2.0 TDI i manualna skrzynia biegów

Jeśli mowa o układzie napędowym to tu także nie ma większych różnic. Oba samochody dysponują właściwie identycznymi silnikami 2.0 TDI o mocy 150 KM (w zakresie 3500-4000 obr./min) i momencie obrotowym równym 320 Nm (od 1750 do 3000 obr./min). Osiągi aut są identyczne – sprint 0-100 km/h zajmuje im 8,6 s a prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 216 km/h. Nawet poszczególne przełożenia skrzyni biegów jest w obu przypadkach identyczna. Pojemność baku zarówno w Golfie VII jak i Audi A3 Sportback wynosi 50 l.

Audi A3 Sportback i Golf VII: różnice

Czy zatem oba auta są identyczne? Na pewno są bardzo zbliżone. Różni je wiele detali. Inny jest współczynnik oporu powietrza (Golf Cx=0,29 Audi A3 Cx=0,31), co podyktowane jest odmiennym projektem nadwozia. Największe zmiany dotyczą jednak wyposażenia obu modeli i koncepcji zagospodarowania ich wnętrz. Deska rozdzielcza Audi prezentuje bardziej minimalistyczny styl, podporządkowany wysokiej ergonomii i elegancji. Lepiej rozwiązano obsługę radia (rewelacyjne mikro pokrętło służące regulacji głośności), a jego jakość zdecydowanie przewyższa to co oferuje Golf (nawet w podstawowych wersjach). Także materiały jakie użyto do wykończenia kabiny A3 wydają się być bardziej wyrafinowane, a półleżąca pozycja za kierownicą to cecha podkreślająca przynależność modelu do klasy wyższej. Golf z kolei dysponuje z kolei bardzo nowoczesnym systemem multimedialnym, który przewyższa rozwiązanie stosowane w Audi zarówno wielkością ekranu, jego rozdzielczością jak i możliwością dotykowej obsługi.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Fot.2: Od lewej wnętrze VW Golfa VII i Audi A3 Sportback

Największe różnice dotyczą wyposażenia obu modeli. W Audi ceny poszczególnych dodatków są bardzo wysokie (np. lakier jest droższy o ok. 1300 zł), ale zamożny klient może zamówić do auta wiele niedostępnych w Golfie rozwiązań. Od rewelacyjnego systemu multimedialnego Bang&Olufsen po ogrzewanie postojowe sterowane pilotem. Maksymalnie wyposażone Audi 2.0 TDI quattro jest jednak droższe od Golfa z pełnym wyposażeniem o ok. 60 tys. zł. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Golf to bardzo zaawansowana konstrukcja i pod wieloma względami co najmniej tak samo zaawansowana jak Audi. Są nawet obszary, w których VW prezentuje nawet nieco wyższy poziom. Różnica między tymi modelami jest w gruncie rzeczy niewielka i dotyczy niuansów. To co najmocniej różni oba modele to prestiż jakim są darzone oraz zauważalnie lepsze wykonanie wnętrza A3. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że cena tego modelu jest mocno wygórowana.

Volkswagen Golf VII 4Motion - tył
Volkswagen Group
Volkswagen Golf VII - deska rozdzielcza
Volkswagen
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Volkswagen Golf VII 4Motion
Volkswagen Group
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA