| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Zakup auta na firmę - rocznik 2013

Zakup auta na firmę - rocznik 2013

Zakup auta firmowego może okazać się wyjątkowo korzystny zwłaszcza w kontekście modeli z rocznika 2013. Oto kilka porad odnośnie zakupu i finansowania tego typu samochodów.

Dokonując zakupu nowego auta z poprzedniego rocznika bardzo ważne jest kompleksowe porównanie ofert w kilku salonach samochodowych. Solidna kalkulacja i zebranie pod uwagę wszystkich czynników wpływających na cenę, pozwoli na wybór tej najkorzystniejszej. Może się okazać, że dana promocja nie zawsze jest najlepszą ofertą na rynku, gdy weźmiemy pod uwagę ceny dodatkowego wyposażenia czy ubezpieczenia. Pomimo rabatów, warto negocjować cenę indywidualnie u dealera.

Zakup auta  - pożyczka czy leasing?

Kupno samochodu to spory wydatek dla firmy. Warto przyjrzeć się różnym możliwościom finansowania, dzięki którym będziemy mogli rozwiązać ten problem. Wybierając formę zakupu samochodu należy wziąć pod uwagę kilka kryteriów, najistotniejszych z punktu widzenia prowadzonego przez nas biznesu:

  • korzyści podatkowe,
  • ilość potrzebnych dokumentów,
  • wkład własny oraz skutki formalno-prawne (własność finansowanego przedmiotu, sposób rozwiązania umowy, ubezpieczenia).

Wynik ich porównania w przypadku leasingu i kredytu, będzie dla nas wskazówką, którą opcję finansowania wybrać.

Zobacz też: Jakie kryteria musi spełniać firma, by skorzystać z leasingu?

Kredyt bankowy to korzystne rozwiązanie przede wszystkim, gdy zależy nam na własności finansowanego sprzętu. Ubiegając się o kredyt zyskujemy korzyść w postaci własności, ale musimy liczyć się z koniecznością dostarczenia sporej ilości dokumentów, opinii i zaświadczeń, z których część nie może być często starsza niż miesiąc. Zdolność kredytowa to kolejna ważna kwestia od której zależna jest wysokość kredytu oraz długość okresu finansowania. Musimy liczyć się z tym, że składając wniosek o przyznanie kredytu, po pierwsze nasza zdolność kredytowa może nie pozwolić na pokrycie całości inwestycji, po drugie należy pamiętać, że jesteśmy zobowiązani do wpłaty wkładu własnego, który w zależności od placówki banku może wynosić od 20 do nawet 40% wartości inwestycji.

Leasing to uniwersalna forma finansowania inwestycji, polegająca na uzyskaniu potrzebnego środka trwałego bez konieczności jego zakupu na własność.

„Czynsze leasingowe, które leasingobiorca płaci firmie leasingowej, mogą pochodzić w takim przypadku z przychodów, które korzystający uzyskuje dzięki wykorzystaniu danego środka trwałego. Sprzęt zarabia więc sam na siebie. Leasing to również korzyści podatkowe. Na przykład w leasingu operacyjnym przedsiębiorca ma możliwość wliczenia do kosztów uzyskania przychodów całej opłaty wstępnej oraz wszystkich rat leasingowych.” – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający BZ WBK Leasing.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Nazim

Interim manager, ekonomista, bankowiec, finansista, księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »