REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Oszczędności jakie można poczynić kupując auto demonstracyjne sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Oszczędności jakie można poczynić kupując auto demonstracyjne sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Kupno prawie nowego samochodu demonstracyjnego, tzw. demo, pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. Czy taka okazja może nas jednak drogo kosztować?

Zakup nowego auta to dla większości Polaków nadal temat nierealny. Ze względu na jedne z najniższych zarobków w Unii Europejskiej nadal kupujemy przede wszystkim auta używane i to na dodatek bardzo stare. Istnieje jednak szansa zakupu prawie nowego auta za cenę sporą niższą od katalogowej. Dilerzy samochodowi oferują na sprzedaż kilka razy w roku prawie nowe samochody demonstracyjne.

REKLAMA

Zobacz też: Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny

Samochód "demo" - cechy

Samochód demonstracyjny to najczęściej pojazd, który ma mniej niż 12 miesięcy, jego przebieg nie przekracza kilku tysięcy kilometrów i nadal posiada fabryczną gwarancję. Poza tym, dokładnie znana jest jego przeszłość, także ta powypadkowa. Czy jest się czego obawiać?

Zakup samochodu demonstracyjnego - wady

Problem z samochodem demonstracyjnym może dotyczyć jego nieprawidłowego docierania. W teorii silniki są poddawane temu procesowi jeszcze w fabryce, ale praktyka pokazuje, że wszyscy specjaliści zalecają, aby nie przeciążać silnika przez pierwsze 2000 km. Auta demonstracyjne nie mają na to czasu, są użytkowane i to dość intensywnie już od pierwszych swoich kilometrów. Może to w pewnym stopniu wpłynąć na ich stan, ale zazwyczaj nie ma to większego wpływu na jego trwałość. Ile można zaoszczędzić?

Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowe ceny samochodów "demo"

Na przykładzie kilku aut przedstawimy różnice w cenie pomiędzy autem demo a zupełnie nowym.

cena 
model przebieg [km] nowy samochód  samochód DEMO różnica
Audi A7 3.0 TDI 245KM  1000 411 480 zł 365 500 zł 45 980 zł
Reanult Captur 0.9 Tce 90KM 900 72 330 zł 64 900 zł 7 430 zł
VW Jetta 1.4 TSI 122 KM 9000 83 670 zł 66 490 zł 17 180 zł
Audi A1 1.4 TSI 122 KM 100 100 400 zł 86 500 zł 13 900 zł
Skoda Octavia III 1.6 TDI 105KM 3450 92 900 zł 79 500 zł 13 400 zł
VW Passat CC 2.0 TDI 180 KM 9000 168 660 zł 138 200 zł 30 460 zł
Ford S-Max 1.6 EcoBoost  45 105 500 zł 86 900 zł 18 600 zł
Reanult Fluence 2.0 140 KM 1400 78 720 zł 65 900 zł 12 820 zł

Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Jak widać ogromne rabaty czekają na klientów zainteresowanych pojazdami klasy Premium. Tu oszczędności sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku aut klasy średniej także można się spodziewać sporych oszczędności. Warto dodać, że wszystkie auta występowały w bogatych wersjach wyposażeniowych. Jest to oczywiste, bowiem dilerzy chcą zachęcić klienta do auta pokazując nawet takie rozwiązania, których zainteresowani często nie odnajdą w swoim nowym aucie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA