| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Samochód demonstracyjny - zakup

Samochód demonstracyjny - zakup

Kupno prawie nowego samochodu demonstracyjnego, tzw. demo, pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy. Czy taka okazja może nas jednak drogo kosztować?

Zakup nowego auta to dla większości Polaków nadal temat nierealny. Ze względu na jedne z najniższych zarobków w Unii Europejskiej nadal kupujemy przede wszystkim auta używane i to na dodatek bardzo stare. Istnieje jednak szansa zakupu prawie nowego auta za cenę sporą niższą od katalogowej. Dilerzy samochodowi oferują na sprzedaż kilka razy w roku prawie nowe samochody demonstracyjne.

Zobacz też: Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny

Samochód "demo" - cechy

Samochód demonstracyjny to najczęściej pojazd, który ma mniej niż 12 miesięcy, jego przebieg nie przekracza kilku tysięcy kilometrów i nadal posiada fabryczną gwarancję. Poza tym, dokładnie znana jest jego przeszłość, także ta powypadkowa. Czy jest się czego obawiać?

Zakup samochodu demonstracyjnego - wady

Problem z samochodem demonstracyjnym może dotyczyć jego nieprawidłowego docierania. W teorii silniki są poddawane temu procesowi jeszcze w fabryce, ale praktyka pokazuje, że wszyscy specjaliści zalecają, aby nie przeciążać silnika przez pierwsze 2000 km. Auta demonstracyjne nie mają na to czasu, są użytkowane i to dość intensywnie już od pierwszych swoich kilometrów. Może to w pewnym stopniu wpłynąć na ich stan, ale zazwyczaj nie ma to większego wpływu na jego trwałość. Ile można zaoszczędzić?

Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł

Przykładowe ceny samochodów "demo"

Na przykładzie kilku aut przedstawimy różnice w cenie pomiędzy autem demo a zupełnie nowym.

cena 
model przebieg [km] nowy samochód  samochód DEMO różnica
Audi A7 3.0 TDI 245KM  1000 411 480 zł 365 500 zł 45 980 zł
Reanult Captur 0.9 Tce 90KM 900 72 330 zł 64 900 zł 7 430 zł
VW Jetta 1.4 TSI 122 KM 9000 83 670 zł 66 490 zł 17 180 zł
Audi A1 1.4 TSI 122 KM 100 100 400 zł 86 500 zł 13 900 zł
Skoda Octavia III 1.6 TDI 105KM 3450 92 900 zł 79 500 zł 13 400 zł
VW Passat CC 2.0 TDI 180 KM 9000 168 660 zł 138 200 zł 30 460 zł
Ford S-Max 1.6 EcoBoost  45 105 500 zł 86 900 zł 18 600 zł
Reanult Fluence 2.0 140 KM 1400 78 720 zł 65 900 zł 12 820 zł

Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Jak widać ogromne rabaty czekają na klientów zainteresowanych pojazdami klasy Premium. Tu oszczędności sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku aut klasy średniej także można się spodziewać sporych oszczędności. Warto dodać, że wszystkie auta występowały w bogatych wersjach wyposażeniowych. Jest to oczywiste, bowiem dilerzy chcą zachęcić klienta do auta pokazując nawet takie rozwiązania, których zainteresowani często nie odnajdą w swoim nowym aucie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Exact Software

Exact Software Poland Sp. z o.o. dostarcza dynamiczne oprogramowanie dla biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »