REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6
Mazda6
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Mazda6 dostępna jest z dwoma rodzajami nadwozia oraz z pięcioma odmianami jednostek napędowych. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Nadwozie

Mazda 6 jest dostępna jako sedan lub kombi. Sedan ma objętość bagażnika równą 485 l, z kolei kombi -506 l, przy normalnym ułożeniu tylnej kanapy. Wybór pomiędzy rodzajem nadwozia to rzecz i gustu i indywidualnych potrzeb, bo obie wersje nadwoziowe są dostępne za tę samą cenę.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Nowa Mazda6 – którą wersję wybrać? Wersja silnikowa

W gamie jednostek napędowych Mazdy 6 znalazły się dwa silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Jednak wszystkie jednostki dostępne są w różnych wariantach mocy. Wśród wersji benzynowych są dostępne następujące konfiguracje:

2.0/145 KM
2.0/165 KM
2.5/192 KM

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei wśród konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym znajdziemy wersje:

2.2/150 KM
2.2/175 KM

Różnice w osiągach w gamie jednostek benzynowych są znaczne tylko, gdy rozpatrujemy skrajne wersje – najsłabszą i najmocniejszą. Mazda 6 w wariancie 145-konnym przyspiesza od 0 do 100 km/h (według danych producenta) w 9,5 s. Z kolei z najmocniejszym silnikiem o mocy 192 KM prędkość 100 km/h osiąga po 7,8 s. Odmiana 165-konna rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 s.
Zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi odpowiednio 7,1 l/100 km dla wersji 145-konnej, 7,7 l/100 km dla wersji 165-konnej oraz 8,5 l/100 km dla wersji 192-konnej.
Rozpatrując zakup tylko pod względem osiągów, wiele osób od razu wybrałoby wersję podstawową. Szkopuł w tym, że występuje ona tylko w jednej, podstawowej wersji wyposażeniowej. Większe pole manewru z wyposażeniem dodatkowym daje wybór odmiany 165-konnej dostępnej od razu z wyższym poziomem wyposażenia (wymaga dopłaty 9 tys. zł w stosunku do odmiany 145-konnej kosztującej 88 700 zł) i to właśnie ta wersja spośród jednostek benzynowych wydaje się być najbardziej optymalnym wyborem, który zadowoli bardziej wymagających kierowców oraz nie przerazi kosztem zakupu tych oszczędniejszych.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Ceny wersji z silnikami Diesla rozpoczynają się od 125 tys. zł  (diesle są dostępne od drugiego poziomu wyposażenia). To aż o 28 tys. zł drożej od wersji benzynowej o mocy 165 KM z tym samym wyposażeniem. W stosunku do wersji 2.0/165 KM, 150-konny diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej oraz zużywa w ruchu miejskim (według danych producenta) o 2,6 l mniej paliwa. Nie mniej cena wyższa o niespełna 30 tys. zł zdaje się przysłaniać wspomniane zalety.
Biorąc pod uwagę wyposażenie dostępne w pakiecie i konfrontując to z ceną zakupu najbardziej optymalnym wyborem wydaje się być Mazda 6 z trzecim poziomem wyposażenia SkyEnergy. Jest droższy od niższego SkyMotion o 9 tys. zł ale obejmuje m.in. reflektory biksenonowe, system automatycznego przełączania świateł z drogowych na mijania, system ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu, podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania tylne, czy przednie światła LED.

Nasz wybór: Mazda 6 2.0/165 KM w wersji SkyEnergy dostępna za ok. 106 tys. zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA