| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Fiat 500C: Jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Fiat 500C: Jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Fiat 500C to nietuzinkowe, miejskie auto adresowane do majętnych osób. Podpowiadamy, którą jego wersję wybrać.

Fiat 500C to wersja z otwieranym, płóciennym dachem popularnej zwłaszcza we Włoszech 500-tki. Auto należy do klasy A Premium i adresowane jest do majętnych osób poszukujących wyróżniającego się na drodze miejskiego samochodu. Pojazd mierzy 3546 mm długości, 1627 mm szerokości i 1488 mm wysokości. Rozstaw osi (2299 mm) jest praktycznie identyczny jak w przypadku Fiata Pandy II, na której płycie podłogowej oparto konstrukcję Fiata 500.

Zobacz też: Raporty Carfax, Autocheck itp. czyli kupno używanego samochodu z USA

Fiat 500C - silniki i osiągi

Fiat 500C dostępny jest na rynku w jednej wersji wyposażania i z jednym z dwóch silników. Podstawowa odmiana posiada benzynową jednostkę napędową 1.2 8V o mocy 69KM. Dzięki niej przyspiesza 0-100km/h w czasie 12,9 sekundy i zadowala się średnio 5,1 litra benzyny na 100 km. Droższa o 11 000 zł jest wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.3 MutliJet dysponujący mocą 95KM, przyspieszeniem 0-100 km/h na poziomie 10,7 s oraz zużyciem paliwa ok. 3,9 l/100km (średnie spalanie wg danych producenta). Oba motory współpracują z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, a w przypadku jednostki benzynowej istnieje możliwość wybrania automatycznej skrzyni biegów Dualogic Selespeed.

Osoby poruszające się głównie po mieście, na dodatek po bardzo zatłoczonych arteriach, powinny myśleć głównie o wersji benzynowej. Spora różnica w cenie i brak kłopotliwego filtra DPF wydają się przemawiać bardziej właśnie za tą wersją.

Fiat 500C - wyposażenie

Jedyna w ofercie wersja wyposażeniowa Lounge zaopatruje 500C w szereg istotnych rozwiązań zwłaszcza z dziedziny bezpieczeństwa. Klient może zatem liczyć na system ABS (wraz z EBD i BAS), sygnalizację awaryjnego hamowania (ESS), czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową dla kierowcy, system zapobiegający pożarowi w trakcie kolizji (FPS). Opcjonalnie można dokupić system przeciwpoślizgowy ESP wraz kontrolą trakcji, asystentem ruszania pod górę czy zjazdu ze wzniesienia. Aby polepszyć widoczność po zmroku za 3000 zł Fiat oferuje reflektory bi-ksenonowe.

Zobacz też: Toyota Yaris Hybrid: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podstawowe wyposażenie Fiata 500C z zakresu komfortu podróży obejmuje klimatyzację manualną, kierownicę z regulacją wysokości (bez regulacji odległości), czujniki parkowania, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne, dodatkowe reflektory do jazdy dziennej, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wspomaganie elektryczne kierownicy Dual Drive z funkcją CITY (wzmocnienie siły wspomagania), komputer pokładowy. 500C z silnikiem diesla posiada w standardzie także system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych DPF. Aby posiadać w aucie klimatyzację automatyczną trzeba dopłacić 1400 zł. Dodatkowe 600 zł zapłacimy za Wind Stop, czyli system ograniczający zawirowania powietrza w kabinie w trakcie jazdy z otwartym dachem.

Zobacz też: Czyszczenie filtra DPF – koszty i metody

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AchieveGlobal

Firma szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »