| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Miejskie auto z turbodoładowanym silnikiem. Poradnik kupującego

Miejskie auto z turbodoładowanym silnikiem. Poradnik kupującego

Miejskie samochody, z ekonomicznymi a zarazem dynamicznymi silnikami wyposażonymi w turbodoładowanie cieszą się rosnącą popularnością. Postanowiliśmy sprawdzić, którzy producenci oferują typowo miejskie auta z mocnymi silnikami o pojemności nie większej niż 1000 cm3.

Gdyby 10 lat temu ktoś stwierdził, że miejskie auto z silnikiem o pojemności nie większej niż jeden litr może zapewnić frajdę z jazdy, zapewne zostałby wyśmiany. Obecnie sytuacja jest zgoła odmienna, a miejskie samochody potrafią nie tylko oszczędnie obchodzić się z paliwem, ale i świetnie przyspieszać kiedy zajdzie taka potrzeba.

Małolitrażowy silnik z turbosprężarką

Kluczem do sukcesu tego typu pojazdów okazało się wyposażenie ich w nowoczesne silniki benzynowe, które dzięki turbosprężarce, zmiennym fazom rozrządu i odmienne zaprojektowanym kolektorom dolotowym osiągają wysokie moce z relatywnie niewielkiej pojemności skokowej.

model silnik/moc śr. spalanie w mieście [l/100km] cena od [zł] 0-100 km/h [s]
Dacia Sandero TCe 90 0,9 l / 90 KM 6,4 40 900 11,1
Fiat 500 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,9 53 000 11,5
Fiat Panda 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,8 47 490 11,2
Fiat Punto 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,9 44 990 12,7
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 1,0 l / 100 KM 5,9 44 900 11,2
Reanault Clio Tce 90 0,9 l / 90 KM 5,6 49 500 12,2

Największą zaletą wszystkich sześciu aut jest fakt, że osiągają one wysoki moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Pozwala to sprawnie przyspieszać bez konieczności ciągłego „wachlowania” lewarkiem skrzyni biegów w poszukiwaniu optymalnego przełożenia. Poza tym, wykorzystywanie niższych obrotów silnika ogranicza jego zapotrzebowanie na paliwo.

Zobacz też: Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Fiat Punto - niska cena i spalanie

Najlepszy stosunek ceny do osiągów i wyposażenia oferuje w tym momencie Fiat Punto z silnikiem 0.9 TwinAir. Według producenta spalanie w mieście można ograniczyć do niecałych pięciu litrów na 100 km. Pierwsze jazdy testowe tym modelem zdają się to potwierdzać, choć do ostatecznych rozstrzygnięć trzeba poczekać na wyniki testu.

Dacia Sandero - najtańszy samochód z turbodoładowaniem

Najtańszą ofertę zakupu miejskiego auta z turbodoładowanym silnikiem przedstawiła rumuńska Dacia. Wyposażona w nowy silnik z koncernu Renault, dysponuje dobrym przyspieszeniem i całkiem rozsądnym wynikiem spalania. Jednak na tle konkurentów na każde 100 km w mieście zużywa ponad 1,5 l paliwa więcej.

Ford Fiesta - najmocniejszy silnik

Najmocniejszym silnikiem w zestawieniu dysponuje Ford Fiesta. Z jednego litra pojemności skokowej osiąga 100 koni mocy. Nie jest to jednak wszystko. Ford oferuje także Fiestę w wersji mocniejszej o 25 KM.  Sam silnik, pochodzący z serii EcoBoost, ma jednak jeszcze większy potencjał. W przyszłości ma pojawić się jego ponad 200-konna odmiana.

Podsumowanie

Przed zakupem, któregokolwiek z wyżej wymienionych aut, warto zapoznać się z ich wyposażeniem. Mimo podobnej ceny, zakres udogodnień które przewidział w każdym z nich ich producent jest naprawdę zróżnicowany.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych "Bochnacki, Bojanowski, Hipsz"

Radcowie prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »