| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Miejskie auto z turbodoładowanym silnikiem. Poradnik kupującego

Miejskie auto z turbodoładowanym silnikiem. Poradnik kupującego

Miejskie samochody, z ekonomicznymi a zarazem dynamicznymi silnikami wyposażonymi w turbodoładowanie cieszą się rosnącą popularnością. Postanowiliśmy sprawdzić, którzy producenci oferują typowo miejskie auta z mocnymi silnikami o pojemności nie większej niż 1000 cm3.

Gdyby 10 lat temu ktoś stwierdził, że miejskie auto z silnikiem o pojemności nie większej niż jeden litr może zapewnić frajdę z jazdy, zapewne zostałby wyśmiany. Obecnie sytuacja jest zgoła odmienna, a miejskie samochody potrafią nie tylko oszczędnie obchodzić się z paliwem, ale i świetnie przyspieszać kiedy zajdzie taka potrzeba.

Małolitrażowy silnik z turbosprężarką

Kluczem do sukcesu tego typu pojazdów okazało się wyposażenie ich w nowoczesne silniki benzynowe, które dzięki turbosprężarce, zmiennym fazom rozrządu i odmienne zaprojektowanym kolektorom dolotowym osiągają wysokie moce z relatywnie niewielkiej pojemności skokowej.

model silnik/moc śr. spalanie w mieście [l/100km] cena od [zł] 0-100 km/h [s]
Dacia Sandero TCe 90 0,9 l / 90 KM 6,4 40 900 11,1
Fiat 500 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,9 53 000 11,5
Fiat Panda 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,8 47 490 11,2
Fiat Punto 0.9 TwinAir 0,9 l / 85 KM 4,9 44 990 12,7
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 1,0 l / 100 KM 5,9 44 900 11,2
Reanault Clio Tce 90 0,9 l / 90 KM 5,6 49 500 12,2

Największą zaletą wszystkich sześciu aut jest fakt, że osiągają one wysoki moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Pozwala to sprawnie przyspieszać bez konieczności ciągłego „wachlowania” lewarkiem skrzyni biegów w poszukiwaniu optymalnego przełożenia. Poza tym, wykorzystywanie niższych obrotów silnika ogranicza jego zapotrzebowanie na paliwo.

Zobacz też: Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Fiat Punto - niska cena i spalanie

Najlepszy stosunek ceny do osiągów i wyposażenia oferuje w tym momencie Fiat Punto z silnikiem 0.9 TwinAir. Według producenta spalanie w mieście można ograniczyć do niecałych pięciu litrów na 100 km. Pierwsze jazdy testowe tym modelem zdają się to potwierdzać, choć do ostatecznych rozstrzygnięć trzeba poczekać na wyniki testu.

Dacia Sandero - najtańszy samochód z turbodoładowaniem

Najtańszą ofertę zakupu miejskiego auta z turbodoładowanym silnikiem przedstawiła rumuńska Dacia. Wyposażona w nowy silnik z koncernu Renault, dysponuje dobrym przyspieszeniem i całkiem rozsądnym wynikiem spalania. Jednak na tle konkurentów na każde 100 km w mieście zużywa ponad 1,5 l paliwa więcej.

Ford Fiesta - najmocniejszy silnik

Najmocniejszym silnikiem w zestawieniu dysponuje Ford Fiesta. Z jednego litra pojemności skokowej osiąga 100 koni mocy. Nie jest to jednak wszystko. Ford oferuje także Fiestę w wersji mocniejszej o 25 KM.  Sam silnik, pochodzący z serii EcoBoost, ma jednak jeszcze większy potencjał. W przyszłości ma pojawić się jego ponad 200-konna odmiana.

Podsumowanie

Przed zakupem, któregokolwiek z wyżej wymienionych aut, warto zapoznać się z ich wyposażeniem. Mimo podobnej ceny, zakres udogodnień które przewidział w każdym z nich ich producent jest naprawdę zróżnicowany.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agata Lackowska-Wandas

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »