| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Optima jest dostępna z dwoma rodzajami jednostek napędowych i dwoma rodzajami skrzyń biegów. Podpowiadamy, która wersja Kii Optima jest najbardziej optymalna.

Kia Optima - wybór nadwozia

Kia Optima jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako czterodrzwiowy sedan.

Kia Optima - wybór wersji silnikowej

Chętni na zakup flagowego modelu Kii nie mają dużego wyboru. Mogą zdecydować się na zakup jednostki benzynowej (wolnossąca, pojemność 2 l, moc 165 KM) lub droższej o 5 tys. zł turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej (pojemność 1,7 l, moc maksymalna 136 KM).

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Różnica w cenie zakupu pomiędzy silnikami to 5 tys zł na korzyść jednostki benzynowej. To niewiele. Kia Optima z silnikiem benzynowym jest dynamiczniejsza od odmiany z jednostką wysokoprężną (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, a Optima z jednostką wysokoprężną w 10,3 s.) Z drugiej strony nie jest to na tyle znacząca różnica w osiągach, by zaakceptować wyższe o prawie 3 l/100 km zużycie paliwa jednostki benzynowej w ruchu miejskim (9,3 l/100 km w stosunku do 6,1 l/100 km w przypadku silnika Diesla). Nie wliczając kosztów obsługi serwisowej dopłata do zakupu diesla zwróci się już po przebiegu ok. 35 tys. km. To bardzo szybko, dlatego naszym zdaniem lepiej jest w tym przypadku dopłacić do jednostki wysokoprężnej.

Kia Optima - wybór skrzyni biegów

W ofercie wyposażenia dodatkowego Kii Optimy jest dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia. Co ciekawe kosztuje stosunkowo niewiele, bo 5 tys. zł. Niestety "automat" powoduje znaczny spadek dynamiki - o przeszło sekundę podczas pomiaru przyspieszeń od 0 do 100 km/h i znaczny wzrostu zużycia paliwa - w przypadku użytkowania w ruchu miejskim spalanie wersji benzynowej wzrasta o 1l/100 km, a wersji z silnikiem wysokoprężnym o 1,8 l/100 km. Naszym zdaniem jest to propozycja dla osób wyjątkowo nie lubiących skrzyń manualnych.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Kia Optima - wybór wersji wyposażenia

W podstawowej wersji wyposażeniowej Kii Optima - M, brakuje nam praktycznego w polskiej strefie klimatycznej dodatku, typu - fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Przeszkadza też fakt, że w podstawowej odmianie nie ma kolorowego wyświetlacza i atrakcyjnej stylizacji "zegarów" - to niby drobiazgi, ale mają wpływ na samopoczucie kierowcy w samochodzie.

Dlatego warto dopłacić 11 tys. zł i wybrać odmianę wyposażeniową L. Zyskamy tym samym więcej urządzeń wpływających na komfort jazdy i ładniejszy wygląd dzięki 17-stcalowym obręczom kół ze stopów lekkich.

Nasz wybór: Kia Optima 1,7 CRDi z manualną skrzynią i pakietem wyposażenia L.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »