| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Optima jest dostępna z dwoma rodzajami jednostek napędowych i dwoma rodzajami skrzyń biegów. Podpowiadamy, która wersja Kii Optima jest najbardziej optymalna.

Kia Optima - wybór nadwozia

Kia Optima jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako czterodrzwiowy sedan.

Kia Optima - wybór wersji silnikowej

Chętni na zakup flagowego modelu Kii nie mają dużego wyboru. Mogą zdecydować się na zakup jednostki benzynowej (wolnossąca, pojemność 2 l, moc 165 KM) lub droższej o 5 tys. zł turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej (pojemność 1,7 l, moc maksymalna 136 KM).

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Różnica w cenie zakupu pomiędzy silnikami to 5 tys zł na korzyść jednostki benzynowej. To niewiele. Kia Optima z silnikiem benzynowym jest dynamiczniejsza od odmiany z jednostką wysokoprężną (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, a Optima z jednostką wysokoprężną w 10,3 s.) Z drugiej strony nie jest to na tyle znacząca różnica w osiągach, by zaakceptować wyższe o prawie 3 l/100 km zużycie paliwa jednostki benzynowej w ruchu miejskim (9,3 l/100 km w stosunku do 6,1 l/100 km w przypadku silnika Diesla). Nie wliczając kosztów obsługi serwisowej dopłata do zakupu diesla zwróci się już po przebiegu ok. 35 tys. km. To bardzo szybko, dlatego naszym zdaniem lepiej jest w tym przypadku dopłacić do jednostki wysokoprężnej.

Kia Optima - wybór skrzyni biegów

W ofercie wyposażenia dodatkowego Kii Optimy jest dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia. Co ciekawe kosztuje stosunkowo niewiele, bo 5 tys. zł. Niestety "automat" powoduje znaczny spadek dynamiki - o przeszło sekundę podczas pomiaru przyspieszeń od 0 do 100 km/h i znaczny wzrostu zużycia paliwa - w przypadku użytkowania w ruchu miejskim spalanie wersji benzynowej wzrasta o 1l/100 km, a wersji z silnikiem wysokoprężnym o 1,8 l/100 km. Naszym zdaniem jest to propozycja dla osób wyjątkowo nie lubiących skrzyń manualnych.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Kia Optima - wybór wersji wyposażenia

W podstawowej wersji wyposażeniowej Kii Optima - M, brakuje nam praktycznego w polskiej strefie klimatycznej dodatku, typu - fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Przeszkadza też fakt, że w podstawowej odmianie nie ma kolorowego wyświetlacza i atrakcyjnej stylizacji "zegarów" - to niby drobiazgi, ale mają wpływ na samopoczucie kierowcy w samochodzie.

Dlatego warto dopłacić 11 tys. zł i wybrać odmianę wyposażeniową L. Zyskamy tym samym więcej urządzeń wpływających na komfort jazdy i ładniejszy wygląd dzięki 17-stcalowym obręczom kół ze stopów lekkich.

Nasz wybór: Kia Optima 1,7 CRDi z manualną skrzynią i pakietem wyposażenia L.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Green OK

Producent biologicznie aktywnych oraz przyjaznych dla środowiska ekologicznych nawozów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »