REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo V40: Jakie wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Volvo V40 fot. Volvo
Volvo V40 fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 jest dostępny w jedne wersji nadwoziowej, kilku wariantach silnikowych, a także z różnymi poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Volvo V40 wybrać.

Nadwozie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Jest to pięciodrzwiowy hatchback o długości 4369 mm, wysokości 1445 mm i szerokości (z lusterkami) 2041 mm. Bagażnik kompaktowego Volvo ma pojemność 335 litrów.

REKLAMA

Silnik Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra (w dwóch wariantach mocy T3 -150 i T4 -180 KM) i dwoma silniami diesla. Mniejszy (D2) ma cztery cylindry i pojemność 1,6 (115 KM), a większy ma pięć cylindrów i dwa litry pojemności (D3 150 i D4 177 KM).

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

REKLAMA

Silniki benzynowe są dostępne jedynie z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a diesle D3 i D4 mogą współpracować ze skrzyniami automatycznymi o sześciu przełożeniach, które zmniejszają czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy w stosunku do skrzyń manualnych (D3 z 9,6 s do 9,3, a D4 z 8,6 s na 8,3 sekundy).

Nasz wybór: Kierowcom zainteresowanym silnikami benzynowymi polecamy słabszy wariant (T3 150 KM), ponieważ mocniejsza przyspiesza do 100 km/h jedynie o sekundę szybciej, maksymalnie rozpędza się do 225 km/h, a T3 do 210 KM/h. Dopłata około 8 tys. zł za dodatkowe 30 KM jest nieopłacalna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miłośnikom diesla polecamy wersję D3 (150 KM), której pięciocylindrowy silnik brzmi i jeździ świetnie.

Wyposażenie Volvo V40

Volvo V40 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia: Standard, Kinetic, Momentum i Summum (D4 w trzech, bez Standard).

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

W wersji Standard (T3 za 86 900 zł, T4 za 94 100 zł, D2 za 89 900zł, D3 96 800 zł) dostajemy m.in:

REKLAMA

System City Safety (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne i kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna dla pieszego, autoalarm, układ stabilności dynamicznej kontroli trakcji (DSTC), strefy kontrolowanego zgniotu, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), układ ABS z elektronicznym układem rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (EBA), system Start/Stop, jednostrefową klimatyzację i recyrkulację powietrza wewnątrz auta.

Wersja Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł) zawiera dodatkowo: elektronicznie sterowaną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy (komunikaty w języku Polskim), trójramienną kierownicę pokryta skórą, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów z wykończeniem z aluminium, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, chłodzony schowek w desce rozdzielczej itp.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Wersja wyposażenia  Momentum ( T3 za 100 700 zł, T4 108 900 zł, D2 za 103 700 zł, D3 za 110 600 zł, D4 za 115 400 zł) zawiera dodatkowo: tapicerkę winylowo-tekstylną, układ kontroli prędkości, składane oparcie fotela pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, sterowanie audio z kierownicy, czujnik deszczu, system bezkluczykowy, aluminiowe listy ozdobne dookoła szyb bocznych, podłokietnik tylny z uchwytami na kubki, itp.

Wersja wyposażenia Summum zawiera dodatkowo: skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe koła, aktywne reflektory biksenonowe, układ oczyszczania lamp przednich, światła do jazdy dziennej LED, dodatkowy pakiet oświetlenia wnętrza.  

W cenniku Volvo V40 znajdziemy także pakiety wyposażenia: Zimowy, Nawigacja, Bezpieczeństwo Aktywne I lub II, Buisness, Buisness Professional, Dynamic, Light, Light + Zimowy, City i Intro.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Volvo oferuje także do modelu V40 zestaw akcesoriów, np.: lodówki, maty, bagażniki, chlapacze i hak holowniczy.

Wybór tych pakietów pozostawiamy do indywidualnej decyzji.

Nasz wybór: Wersja wyposażenia Kinetic (T3 za 92 900 zł, T4 za 101 100 zł, D2 za 89 900 zł, D3 za 95 900 zł, D4 za 107 600 zł).

Redakcja poleca: Volvo V40 T3 lub D4 w wersji Kinetic (T3 za 92 200 zł a D3 za 95 900 zł).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(3)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Kondzior
    2022-03-03 12:23:55
    A co z wersja T5?
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • juppojamo
    2024-01-30 11:41:35
    ja mam z pl salonu summum t4 1.6 z polestar i jest mega w 2024roku!
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

REKLAMA

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA