| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Dacia Duster: jaką kupić? Poradnik kupującego

Dacia Duster: jaką kupić? Poradnik kupującego

Dacia Duster występuje w trzech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych.

Nadwozie

Wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ciekawa wizualnie i dość pojemna, zarówno w przedziale pasażerskim jak i bagażowym (475 litrów, w wersji z napędem na obie osie 408 litrów).

Silniki

Benzynowe

1,6 16V 105 KM - jedyna jednostka benzynowa w ofercie Dacii Duster. Należy OMIJAĆ JĄ SZEROKIM ŁUKIEM. Jest to zdecydowanie za słaby silnik do tego auta, a zużycie paliwa wcale nie jest niskie. Dopłata za Diesla nie jest z kolei zbyt wysoka. Auto można kupić w wersji z napędem na cztery i dwa koła. Cena: od 39 900 zł.

Diesle

1,5 dCi 90/110 KM - jeden silnik w dwóch wersjach. W wersji 90-konnej dostępna jest tylko wersja z napędem na przednią oś, a auto jest nieco wolniejsze (na papierze) od wersji benzynowej (13,8 sekundy do setki i 156 km/h prędkości maksymalnej). Wersja 110 konna jest dostępna zarówno w wersji 4x2 i 4x4. Prędkość maksymalna rośnie do około 170 km/h, a przyspieszenie wynosi około 12 sekund. Wersja z napędem na cztery koła jest cięższa o 114 kg i ma mniejszy bagażnik o 69 litrów. Cena: od 50 150 zł.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacia Duster

Wybór: silnik benzynowy należy omijać szerokim łukiem, 90-konny Diesel też nie jest najlepszym pomysłem. Akceptowalną z punktu widzenia bezpieczeństwa dynamikę Duster ma dopiero w wersji ze 110-konnym Dieslem.

Wyposażenie

Duster: wersja ta kosztuje 39 900 złotych, ale jest pozbawiona właściwie wszystkiego. Nawet elektryczne szyby z przodu są opcjonalne. Auto stoi na stalowych felgach. Lusterka i elementy zderzaków w kolorze czarnym. Brak komputera pokładowego, regulacji wysokości kolumny kierownicy i fotela. Klimaty lat międzywojennych, gdy kupowało się ramę z silnikiem i oddawało do karosowania (wykańczania) w innym warsztacie są wszechobecne. Owszem, mamy SUVa za 39 900 złotych, ale jest to w rzeczywistości niewiele więcej ponad nadwozie z przykręconymi fotelami i kierownicą. Z systemów bezpieczeństwa mamy dwie poduszki powietrzne i ABS z EBD.

Ambiance: cena od 44 950 złotych. W standardzie otrzymujemy elektryczne przednie szyby, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i boczne poduszki powietrzne. Większość dodatków z wersji najbogatszej dostępnych jest w opcji, w tym aluminiowe felgi i lakiet metalik.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Laureate: cena od 49 950 złotych. W standardzie mamy manualną klimatyzację, zderzaki w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane lusterka, komputer pokładowy i manualną regulację fotela kierowcy.

ECO: nie jest to osobna wersja, tylko wariant w Ambiance i Laureate. W wersji Ambiance z silnikiem 1,6 16V auto jest przystosowane do zasilania biopaliwem E85. W wersji Laureate i Ambiance z Dieslem 1,5 dCi silnik jest dostosowany do norm emisji Euro 5. Do wersji ECO trzeba oczywiście dopłacić.

Wybór: Dacia chciałaby przekonać klientów, że za 39 900 złotych można kupić pełnowartościowy samochód. Standard wyposażenia wersji podstawowej nie zadowoli jednak chyba nikogo. My polecamy najbogatszą wersję Laureate. Być może patrząc na cenę samochodu różnica może być szokująca (10 tysięcy złotych różnicy, 1/5 ceny auta), ale weźmy pod uwagę, że od 50 tysięcy złotych kupujemy auto wyposażone we wszystkie podstawowe rzeczy, w tym manualną klimatyzację, a i tak nie zbliżamy się jeszcze do pułapu cenowego od którego SUVy oferują inni producenci.

Redakcja poleca: Dacia Duster 1,5 dci 110 KM Laureate 4x4. Cena: 65 950.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »