REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Grand C - Max. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Grand C-Max dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, ale w odmianie pięcio lub siedmioosobowej. W gamie silnikowej Grand C-Max’a znalazło się 9 jednostek napędowych oraz trzy odmiany wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest optymalna.

Ile foteli?

Dwa dodatkowe fotele wymagają dopłaty 2800 zł. I warto ten wydatek ponieść. W przeciwnym razie w większości przypadków sensowniejszym wyborem będzie zakup po prostu mniejszego C-Maxa.

REKLAMA

Nasz wybór: wersja siedmioosobowa

Wersje silnikowe:

W gamie silnikowej Forda Grand C-Max znalazło się aż dziewięć jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz pięć wysokoprężnych. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy następujące:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 Duratec 105 KM – cena od 69 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  13,5 s*

Podstawowa jednostka benzynowa może okazać się zbyt słaba, gdy wykorzystamy w pełni możliwości przewozowe Grand C-Maxa.

Zobacz też: Peugeot 5008: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

1.6 Duratec 125 KM – cena od 72 350 zł

Zużycie paliwa w mieście: 8,9 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Silnik wykazuje zbliżony apetyt na paliwo w stosunku do słabszej jednostki benzynowej, ale zapewnia lepsze osiągi, w tym lepszą elastyczność.

1.6 Ecoboost 150 KM – cena od 82 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,9 s*

Kupując tę wersję silnikową jednocześnie decydujemy się na zakup bogatszej wersji wyposażeniowej, stąd różnica w cenie zakupu w stosunku do słabszych odmian zwiększa się. 150-konna jednostka zapewnia przyzwoite osiągi i zużywa umiarkowane ilości paliwa.

1.6 Ecoboost 182 KM – cena od 86 900 zł

Zużycie paliwa w mieście: 9,2 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s*

Najmocniejsza jednostka benzynowa zadowoli kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim dynamiczny styl jazdy.

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy:

1.6 TDCi 95 KM – cena od 76 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  14,3 s*

Podstawowy diesel rozpędza się bardzo wolno. Jazda Grand C-Maxem z tym źródłem napędu i pełnym obciążeniem może być naprawdę irytująca.

1.6 TDCi 115 KM – cena od 79 850 zł

Zużycie paliwa w mieście: 5,8 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Spalanie na podobnym poziomie do słabszej jednostki wysokoprężnej, ale dynamika odczuwalnie lepsza.

2.0 TDCi 115 KM aut. – cena od 93 650 zł

Zużycie paliwa w mieście: 7,4 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  12,3 s*

Jednostka dostępna jedynie z automatyczną przekładnią, ma niewiele większy moment obrotowy niż silnik 1.6 TDCi 115 KM, zapewnia bardzo zbliżone osiągi.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

2.0 TDCi 140 KM – cena od 88 400 zł

Zużycie paliwa w mieście: 6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s*

Diesel o mocy 140 KM to sprawne źródło napędu dla Grand C-Maxa bez względu na to czy podróżujemy sami, czy autem w pełni załadowanym z kompletem pasażerów.

2.0 TDCi 163 KM – cena od 91 850 zł

Zużycie paliwa w mieście:  6,6 l/100 km*

Przyspieszenie 0-100 km/h:  9,2 s*

Najmocniejsza jednostka wysokoprężna łączy dobrą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Niestety koszt zakupu jest wysoki.

Nasz wybór: Dla kierowców, którzy przejeżdżają rocznie do 30-35 tys. km rozsądnym z ekonomicznego punktu widzenia wyborem będzie zakup jednostki benzynowej. W zależności od możliwości finansowych, potrzeb i temperamentu najlepiej decydować się pomiędzy 1.6/125 KM, a 1.6/150 KM za wskazaniem na tę mocniejszą. Spośród jednostek wysokoprężnych wybór będzie podobny. Osoby dysponujące mniejszym budżetem powinny skłonić się do zakupu odmiany 1.6/115 KM, wybór jednostki 2.0/140 KM będzie jednak bardziej satysfakcjonujący.

Wersje wyposażeniowe:

Ambiente: Podstawowa wersja wyposażenia zawiera m.in.:

ABS, ESP, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w drzwiach, centralny zamek z pilotem, tylne fotele składane, pochylane i wyjmowane, czołowe, boczne poduszki kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe, radioodtwarzacz CD z MP3, komputer pokładowy.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trend: droższa o ok. 5000 zł, zawiera elementy wyposażenia Ambiente, a ponadto m.in.:

Klimatyzację manualną, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz podłokietnikiem, radioodtwarzacz z Bluetooth i wejściem USB/iPod i AUX.

Titanium: droższa od Trend o ok. 8000 zł, zawiera elementy wyposażenia Trend, a ponadto m.in.:

Klimatyzację automatyczną dwustrefową, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przednie światła przeciwmgielne, szyby barwione na niebiesko, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i włącznikiem świateł, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,

Nasz wybór: Trend z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych

*dane producenta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA