| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

Opel Corsa dostępny jest jako 3 lub 5-cio drzwiowy hatchback. Z przyczyn praktycznych lepszym wyborem będzie nadwozie pięciodrzwiowe.

Wersje silnikowe

Benzynowe:

1.0/65 KM – podstawowe źródło napędu dla Corsy. Według danych producenta mały Opel napędzany silnikiem benzynowym o mocy 65 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,2 s, co czyni z niego pojazd dla niezwykle cierpliwych kierowców. Średnie spalanie to według producenta 5 l/100 km.

1.2/70 KM – jest droższy o 2700 zł od podstawowej jednostki napędowej. Ale za to silnik jest dużo żwawszy. Zgodnie z danymi producenta rozpędza Corsę od 0 do 100 km/h w 14,5 s, czyli aż o 4 s szybciej niż słabsza jednostka. Spala przy tym średnio o 0,3 l/100 km więcej.

1.2/85 KM  - żeby go kupić trzeba dołożyć 3300 zł do podstawowej wersji Corsy. Przyspieszenie tej wersji małego Opla według danych producenta to 13,6 s (od 0 do 100 km/h), a spalanie średnie takie samo jak w przypadku silnika o mocy 70 KM.

1.4/100 KM – jest droższy od podstawowego silnika o około 4 tys. zł, ale można go zamówić tylko od poziomu wyposażenia Enjoy, co sprawia, że 100-konna Corsa dostępna jest od około 50 tys. zł. Zużycie paliwa? Według danych producenta średnie to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa podobno 11,9 s.  

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wysokoprężne:

1.3/75 KM – Podstawowy diesel kosztuje 52 900 zł, czyli o 11 900 zł drożej od podstawowego silnika benzynowego przeznaczonego dla cierpliwych kierowców. Według danych producenta osiągi 75-konnej jednostki wysokoprężnej są zbliżone do silnika benzynowego o mocy 70 KM i wynoszą – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s, a średnie zużycie paliwa 4 l/100 km.

1.3/95 KM – diesel oczko mocniejszy jest droższy od podstawowego diesla w gamie o 3000 zł. Według danych producenta spali średnio jedynie 4,4 l/100 km, a przyspieszy od 0 do 100 km/h w 12,7 s.

1.7/130 KM – najmocniejszy diesel w porównaniu do słabszych jednostek zapewnia Corsie iście sportowe osiągi. Według danych producenta 130-konna Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety sporo kosztuje, zwłaszcza że silnik o mocy 130 KM dostępny jest jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia Cosmo. W efekcie Corsa 1.3 CDTi o mocy 130 KM dostępna jest od 67 800 zł

Nasz wybór: optymalnie należy się zastanowić nad wyborem wersji benzynowej o mocy 70 lub 85 KM. Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy mamy zamiar wykonać autem ponadprzeciętnie duży przebieg.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych "Bochnacki, Bojanowski, Hipsz"

Radcowie prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »