| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ford Focus III: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.

Nadwozie

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli na naszym rynku. Producent oferuje 3 rodzaje nadwozia, z których najtańszy to hatchback (pojemność bagażnika 363 l), o około tysiąc zł. droższe jest kombi (pojemność bagażnika 490 l), a do sedana (pojemność bagażnika 475 l) należy dołożyć jeszcze około 1 tys. złotych.

Ze względu na walory praktyczne, godne polecenia jest kombi, jednak według nas to pięciodrzwiowy hatchback wygląda najbardziej atrakcyjnie.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback (5 drzwi)

Silnik

W gamie jednostek napędowych najnowszego Focusa znajdziemy coś dla zwolenników benzyniaków , ale także fani turbodiesli nie powinni narzekać. Do wyboru mamy silniki benzynowe o mocy od 105 do 182 KM i diesle o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM).

Najtańszy Focus wyposażony w silnik benzynowy (poj. 1,6, moc 105 KM) kosztuje od 60 700 złotych, natomiast aby stać się posiadaczem najtańszej wersji z dieslem (poj. 1,6, moc 95 KM)trzeba wydać 68 200 złotych.

Według nas, najbardziej interesujące są turbodoładowane silniki EcoBoost  z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennymi fazami rozrządu (poj. 1,6, moc 150 i 183 KM), jednak ze względu na ich cenę (za słabszy trzeba dopłacić około 11 tysięcy złotych, a mocniejszy oznacza dopłatę około 19 tysięcy złotych), polecamy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 125 KM. Oferuje on zadowalające osiągi i cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (producent podaje 5,9 litra na 100 kilometrów).

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Klienci zainteresowani turbodieslem na zakup Focusa muszą przeznaczyć około 10 tysięcy złotych więcej, niż w przypadku jednostek benzynowych. Godny polecenia jest silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM.

Focus Trzeci może być także wyposażony w dwa rodzaje skrzyni biegów; manualną i automatyczną PowerShift, jednak ze względu na dopłatę do automatu (9 tys. zł) polecamy wybrać skrzynię ręczną. Silniki benzynowe 1,6 o mocy 150 i 182 KM, a także diesle 1,6 95 i 115 KM, oraz 2,0 140 i 163 KM współpracują z sześciobiegową skrzynią, a pozostałe silniki zestawiono skrzynie o pięciu przełożeniach.

Nasz wybór: Ford Focus III hatchback 1,6 125 KM lub 1,6 TDCi 115 KM.

Wyposażenie

Focus jest dostępny w jednym z czterech poziomów wyposażenia: AMBIENTE, TREND, TREND SPORT i TITANIUM. W ofercie są także pakiety wyposażenia.

Poziom Ambiente można wybrać w przypadku auta wyposażonego w silniki: 1,6 benz. 105 i 125 KM oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. komputer pokładowy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radio CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »