REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Suzuki Grand Vitara – którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Grand Vitara występuje w dwóch rodzajach nadwozia, a w gamie silnikowej znalazły się cztery napędowe. Dodatkowo auto występuje z dwoma rodzajami skrzyń biegów oraz z dwoma odmianami wyposażenia. Podpowiadamy, jakie zestawienie Grand Vitary jest optymalne.

Nadwozie

Suzuki Grand Vitara dostępne jest w wersji 3 lub pięciodrzwiowej. Z racji tego, że wersja trzydrzwiowa jest mniej praktyczna, a co więcej ma mocno okrojony napęd 4x4 radzimy wybrać większą Grand Vitarę 5 d.

REKLAMA

Nasz wybór: Suzuki Grand Vitara 5d.

Wersje silnikowe

W gamie dostępnych jednostek napędowych znalazły się cztery silniki. Podstawowym i najtańszym źródłem napędu jest jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 106 KM. Dostępna jest jedynie w trzydrzwiowej odmianie Suzuki Grand Vitary. Suzuki z najmniejszym w gamie napędem „setkę” (według danych producenta) osiąga po 14,4 s. Bądźmy szczerzy ten silnik jest zbyt słaby do sprawnego napędu dość ciężkiej, nawet trzydrzwiowej Vitary.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Grand Vitara

REKLAMA

W zestawieniu z nadwoziem 3d, można też wybrać silnik benzynowy o pojemności 2,4 l rozwijający moc maksymalną nieco niższą od jednostki o tej samej pojemności dostępnej w odmianie 5d. W krótszej odmianie Grand Vitary większy silnik benzynowy rozwija moc 166 KM, w dłuższej 169 KM. W obu przypadkach przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 11 s.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach nadwoziowych dostępny jest ten sam silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy maksymalnej 129 KM. Grand Vitara 5d według danych producenta z dieslem pdo maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 13 s, a w ruchu miejskim spala 8,1 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Nasz wybór: Jednostka benzynowa 2,4 l. Fakt, że trzeba się liczyć ze spalaniem w ruchu miejskim na poziomie 12-13 l/100 km, co w stosunku do diesla spalającego 8-10 l/100 km w ruchu miejskim wypada blado, ale silnik benzynowy sprawniej napędza sporych rozmiarów Grand Vitarę. Ma to znaczenie w codziennym użytkowaniu w mieście i w trasie. Zwłaszcza, gdy poruszamy się autem z bagażem lub holujemy przyczepę. Różnica w cenie zakupu Grand Vitary z silnikiem wysokoprężnym i Grand Vitary z silnikiem benzynowym jest nieznaczna na tyle że nie wzięliśmy jej pod uwagę pod względem kryteriów wyboru.

Wersje wyposażeniowe

Suzuki Grand Vitara dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium oraz Comfort. Przy czym uboższą wersję Comfort można wybrać jedynie w przypadku zakupu wersji z silnikiem wysokoprężnym lub w odmienia 3d.
Wersja Comfort jest tańsza o 7 tys. zł i uboższa m.in. o reflektory ksenonowe, tempo mat, głośniki wysokotonowe, czy przyciemniane tylne szyby.

Nasz wybór: Comfort.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA