| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Honda Jazz: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Honda Jazz: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, dwiema jednostkami napędowymi z rodziny i-VTEC, które mogą współpracować ze skrzynią manualną i CVT, a także z czterema poziomami wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja Hondy Jazz jest godna zainteresowania.

Nadwozie

Honda Jazz jest dostępna w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback.

Napęd

W gamie silnikowej Hondy Jazz do wyboru mamy dwa silniki z rodziny i-VTEC. Słabszy o pojemności 1,2 o mocy 90 KM i 1,4 o mocy 100 KM. Słabsza jednostka jest dostępna tylko z ręczną skrzynią biegów i tylko z wyposażeniem S i Trend.

Dla silnika 1,4 do wyboru mamy dwa rodzaje skrzyń biegów: ręczną i CVT. Dopłata do automatu CVT dla różnych wersji wyposażeniowych wynosi od 3,5 do 4 tys. złotych. Manualna przekładnia Hondy pracuje precyzyjnie i jest godna polecenia.

Niewielka różnica w mocy i pojemności nie uzasadnia konieczności dopłaty 4 tysięcy za mocniejszy silnik, dlatego jeśli ktoś wybierze poziom wyposażenia S lub Trend, polecamy silnik 1,2.

Nasz wybór: Dla Hondy Jazz z wyposażeniem S lub Trend polecamy silnik 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM, osoby decydujące się na wyższe opcje dostaną motor o pojemności 1,4 i mogą wybierać skrzynie biegów; ręczną bądź automatyczną CVT, redakcja poleca przekładnie manualną.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda Jazz

Wyposażenie

Do wyboru mamy cztery standardy wyposażenia; S, Trend, Comfort i Elegance.

Wyposażenie S obejmuje:

Elektrycznie sterowane lusterka, zderzaki w kolorze nadwozia, system ABS, EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania), VSA (system kontroli stabilności jazdy), a także przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny i aktywne zagłówki. Auto z wyposażeniem S i silnikiem 1,2 kosztuje 49 900 zł, a z silnikiem 1,4 53 900 złotych.

Wersja Trend ma to, co S oraz:

Klamki i lusterka w kolorze nadwozia, sterowanie radiem z kierownicy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, złącze USB i w przypadku aut wyposażonych w przekładnie CVT także układ HSA, czyli system wspomagający ruszanie pod górkę. Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 to wydatek 53 900 zł, a z motorem 1,4 jego cena to 55 900 złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Opcja Comfort zawiera to, co poprzednie oraz:

Przednie światła przeciwmgielne i 15 calowe felgi wykonane z lekkich stopów. Pakiet ten wymaga dopłaty około 2,5 tys. zł.

Standard Elegance zawiera wszystko, co poprzednie oraz:

Głośniki wysokotonowe, autoalarm sterowany pilotem, 16 calowe felgi aluminiowe oraz szklane okno dachowe. Auto z takim wyposażeniem kosztuje 62 500 złotych.

Nasz wybór: Honda Jazz Trend

Redakcja poleca: Honda Jazz Trend z silnikiem 1,2 i-VTEC o mocy 90 KM za 53 900 złotych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eugenia Jabłokow

Radca prawny- ekspert w dziedzinie postępowania spadkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »